چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

دستگیری کلاهبرداران اینترنتی در البرز

فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: چهار کلاهبردار اینترنتی که ۵۰ ‏میلیارد ریال از حساب‌های مردم برداشت کرده بودند در این استان دستگیر شدند.

البرز- رمزگشانیوز؛ پلیس البرز نوشت: سردار حمید هداوند اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب یکی از شهروندان از طریق تماس تلفنی به پلیس فتا استان البرز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند کلاهبرداری پس از اغفال افراد در فضای مجازی به بهانه های مختلف و اخذ اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانک آنان اقدام به خالی نمودن حساب شهروندان در سطح استان و کشور نموده‌اند.
هداوند با اشاره به دستگیری چهار نفر در این خصوص گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته ۵۰ میلیارد ریال بوده و تا کنون بیش از ۲۵ شاکی از استان‌های البرز، تهران، خراسان رضوی، گیلان، آذربایجان شرقی، مازندران و کرمان در این خصوص شناسایی و پرونده همچنان درحال رسیدگی است.
وی از مردم خواست، هنگام خرید از سایت‌های موجود در اینترنت، مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند و هرگز رمز کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

پلمب ۱۴ واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز در البرز
رئیس پلیس آگاهی البرز از پلمب ۱۴ واحد مشاور املاک غیرمجاز در ‏البرز خبر داد.‏ 
سرهنگ حکمت الله شجاعی اظهار کرد: اولین مرحله طرح عملیاتی مقابله با فعالیت دفاتر مشاور املاک غیر مجاز در استان انجام و از ۳۵۵ واحد صنفی املاک بازدید شد که به پلمب ۱۴ واحد صنفی متخلف انجامید.
وی افزود: در این طرح به ۲۸۱ دفتر که فاقد مجوز بودند اخطار ۱۰ روزه پلمب داده شد و تعداد ۵۹۵ برگ منسوخ شده اجاره نامه و مبایعه نامه نیز در این خصوص کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: ضرورت دارد افراد قبل از تاسیس هر نوع واحد صنفی و یا اشتغال به حرفه نسبت به اخذ مجوزهای لازم و پروانه کسب اقدام نمایند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات