جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

«مهاجر» جایزه بهترین مستند فستیوال فیلم سازمان ملل را کسب کرد

فیلم مستند «مهاجر» کاری از هنرمندان استان البرز موفق به کسب جایزه بهترین مستند فستیوال بین المللی «varsity film expo۲۰۲۳» با حمایت سازمان ملل شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ اسماعیل خاکباز کارگردان و نویسنده البرزی فیلم مهاجر بیان کرد: فیلم مستند مهاجر این موفقیت را از بین یک هزار و ۴۵۰ ورودی فستیوال varsity film expo ۲۰۲۳ به دست آورده است.
وی اظهار کرد: فیلم مستند «مهاجر» ماجرای زندگی یک مهاجر افغانستانی به نام «امین محمدی» را روایت می کند که در کودکی پس از وقوع جنگ به همراه خانواده آواره می شوند و به ایران می‌آید.
کاگردان و نویسنده البرزی گفت: امین پس از ۴۰ سال زندگی در ایران به یکی از بهترین سوارکاران تبدیل می شود و در این سال ها بارها قهرمان مسابقات سوارکاری شده و اکنون آرزو دارد که روزی با پرچم کشورش افغانستان در مسابقات جهانی شرکت کند اما نمی تواند به کشورش بازگردد.
خاکباز افزود: دلیل عدم توانایی بازگشت امین به کشورش افغانستان داشتن ۲ فرزند دختر است که با بازگشت به کشورش از بسیاری حقوق مانند تحصیل و کار محروم می شوند زیراطالبان قوانین سخت گیرانه ای در مورد زن ها دارد.
وی با بیان اینکه شرکت در جشنواره ۲۰۲۳ اولین حضور بین المللی فیلم مهاجر است، تصریح کرد: «حر اصغری» مدیر تولید، «متین طاهازاده» و «علیرضا بهزادی» تدوین ، «محمد صالحی» تصویربردار و «حسن دهقان» صدابردار این فیلم هستند.
اسماعیل خاکباز کارگردان و نویسنده البرزی ، آثاری مانند فیلم کوتاه خودشیفته را با کسب جایزه در جشنواره بین‌المللی داکا و فیلم مستند راننده اکسیژن برنده جایزه در فستیوال کانزاس را در کارنامه خود دارد.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات