چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاربران مراقب تبلیغات اغوا کننده ارزهای دیجیتال باشند

رئیس پلیس فتا البرز به کاربران هشدار داد تا مراقب تبلیغات اغوا کننده ارزهای دیجیتال باشند و هیچ گاه به عنوان حساب‌های واسط در ارزهای دیجیتال فعالیت نکنند، چرا که موجب واریز پول‌های سرقتی به حساب آنها می‌شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان به تبلیغات گسترده صرافی‌های برخط (آنلاین) در فضای مجازی به کاربران در خصوص فعالیت این صرافی‌ها هشدار داد و اضافه کرد: کلاهبرداران با سوءاستفاده از عناوین صرافی‌های آنلاین بزرگ دنیا و با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی اقدام به ترویج نرم‌افزارهای جعلی کرده و ضمن دسترسی به حساب بانکی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
وی اضافه کرد: کاربران مجازی قبل از خرید از صرافی‌های آنلاین از اصالت آن اطمینان و سپس اقدام به پرداخت کنند چرا که در حوزه ارزهای دیجیتال تعدادی صرافی‌های آنلاین معتبر فعالیت و اعتماد مردم را جلب کردند اما تا کنون بانک مرکزی به هیچ یک از این صرافی‌ها مجوز نداده است.
رئیس پلیس فتا البرز افزود: در حال حاضر سایت‌ها، صرافی‌های معتبر و کیف پول‌های دیجیتال معتبری در دنیا وجود دارد که بسیاری از معاملات ارزهای دیجیتال از این طریق انجام می‌شود.
وی بیان کرد: کلاهبرداران با مراجعه به این صرافی‌ها طعمه‌های خود را شناسایی و با مهندسی اجتماعی اقدام به اخذ رمز ۱۲ کاراکتری کیف دیجیتال می‌کنند.
جلیلیان یادآور شد: مجرمان سایبری با استفاده از تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی با عنوان فعالیت در صرافی‌های آنلاین و تبلیغات غیرواقعی، کاربران مورد نظر خود را ترغیب و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
وی اظهار کرد: مردم قبل از خرید مجازی از صرافی‌های آنلاین باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا در دام درگاه‌های جعلی قرار نگیرند، در غیر این صورت کلاهبرداران با ترفندهای خاص مانند ایجاد صفحات جعلی از حساب‌های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.
جلیلیان، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.
وی تأکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات