چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

سالمندان کهریزک کرج به دور کعبه دل طواف کردند

۸۰۰ سالمند آسایشگاه کهریزک کرج از نخستین ساعات صبح روز دوشنبه در محوطه آسایشگاه خود را برای طواف دور نماد کعبه آماده کردند و با پوشیدن لباس احرام و چرخش پروانه وار دور "نماد کعبه"، دل‌های خویش را به آستان حق پیوند زدند.

البرز- رمزگشانیوز؛ این سالمندان که به دلایل مختلف مهمان آسایشگاه کهریزک شده‌اند از همان ساعات اولیه صبح با زمزمه دعا و نیایش عید بزرگ سعید قربان، عید بندگی را جشن گرفتند.
طنین "لبیک لا شریک لک لبیک" با فریادهای این دل‌های خسته، شور و شوق خاصی را در محوطه کهریزک ایجاد کرد.
زنان و مردان سالمندی که کوله باری از تجربه بردوش کشیده‌اند، اینک پس از سال‌ها تجربه فراز و نشیب‌های زندگی به این نتیجه رسیده اند که هیچ کس و هیچ چیز پرکننده جای خالق هستی نیست؛ آنان با دیدگانی اشک بار ضمن طلب مغفرت از خالق هستی برای هدایت تمام انسان‌ها همراه با خوشبختی دست به دعا برداشتند.
چرخش پروانه وار این سالمندان دور کعبه نمادین آرامشی خاص در وجود این پدران ومادران سالمند به وجود آورد و شور و نشاط معنوی به آنان بخشید.
مدیر آسایشگاه کهریزک کرج گفت: امسال علاوه بر برنامه هر ساله اجرای طواف نمادین خانه خدا توسط توانخواهان، غرفه‌های متعددی از جمله فروش صنایع دستی توانخواهان، دف نوازی ویژه روز عید، اجرای مسابقه با همراهی اقشار مختلف مردم و هنرمندان عرصه سینما، تئاتر، مسئولان کهریزک، اصحاب رسانه، سالمندان، معلولان و کودکان اتیسم در آسایشگاه خیریه کهریزک دایر شده است.
افشین وجدانی اضافه کرد: سالیان متمادی است مردم متدین و خیرخواه استان البرز، مسیر کهریزک را به نیکی یافته‌اند و با حضور در آسایشگاه سالمندان، به عنوان پایگاهی مردمی و مورد اعتماد، نذورات و قربانی‌هایشان را به مددجویان اهدا می‌کنند.
وی گفت: از مردم متدین و نوعدوست و همچنین نیکوکاران و خیرین انتظار می‌رود با هر توان مالی چون گذشته یاری رسان خانواده بزرگ کهریزک باشند، چرا که بر این باوریم، اقدامات ارزنده و ارزشمند خیرین و نیکوکاران، کارکنان کهریزک را ادامه مسیر مالامال از عشق و ایثار مصمم و دلگرم می‌کند.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات