دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

تفاهم‌نامه مشترک دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی تهران و چین امضا شد

تفاهم‌نامه مشترک بین استاندار البرز و مسئولان استان گانسوی چین با هدف بیابان‌زدایی، کشت در مناطق گرمسیری و بیابانی ایران منعقد شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ استاندار البرز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی تهران واقع در استان البرز افزود: دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی البرز تحقیقات خود را با هدف تهیه و تدوین سند امنیت غذایی کشور در سراسر ایران آغاز کرده و طبق راهبردهای رهبر معظم انقلاب، درصدد تکمیل این سند است.
مجتبی عبداللهی به امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی تهران و ایالت گنگسوی چین، اشاره کرد و گفت: با توجه به تحقیقات و تجارب این ایالت در زمینه بیابان‌زدایی و کشت در مناطق گرمسیری و بیابانی، استان البرز به عنوان پایلوت اجرای طرح تحقیقات مشترک گنگسو و دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مشخص شد.
عبداللهی بیان کرد: براین اساس اقدامات و تحقیقات مشترک با هدف بیابان زدایی در البرز اجرایی می شود و به مرور به سایر نقاط کشور نیز انتقال داده خواهد شد.
وی گفت: به طور قطع موفقیت این طرح تأثیر بسزایی در افزایش کیفیت هوا، گسترش فضای سبز، کاهش ریزگردها و مناطق بیابانی و جلوگیری از تبعات افزایش بیابان‌ها و کانون‌های ریزگرد، خواهد داشت.
استاندار البرز افزود: زمینه های این همکاری مشترک طی جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته و اکنون با افتتاح آزمایشگاه مشترک منابع طبیعی و کشاورزی مناطق خشک ایران و چین به مرحله اجرا رسیده است.
وی گفت: این طرح از اعتبارات ویژه بین‌المللی برخوردار است و به زودی به اجرا در می‎آید.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات