دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

بازگشت ۱۳ واحد صنعتی راکد البرز به چرخه تولید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز خبر داد: با اهتمام دولت سیزدهم امسال ۱۳ واحد تولیدی و صنعتی راکد با اشتغالزایی ۳۱۳ نفر در این استان به چرخه تولید بازگشتند.

البرز- رمزگشانیوز؛ محمد انصاری افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون با احیا و توسعه ۲۶۱ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال این استان، ظرفیت اشتغال برای ۳۷ هزار نفر فراهم شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته استان البرز به لحاظ بازفعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد رتبه نخست کشور و در بخش جذب سرمایه و توسعه دانش‌بنیان‌ها رتبه سوم را به دست آورد.
انصاری گفت: براساس بررسی آمار گمرکات کشور، سال گذشته یک میلیارد و۸۰ میلیون دلار کالای تولیدی صنایع استان به خارج از کشور صادر شد که حدود حدود ۲ میلیارد دلار صادرات هدفگذاری شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز افزود: ۴۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات طی سال گذشته برای احیا و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی در اختیار صاحبان صنایع استان قرار گرفت.
انصاری گفت: تا قبل از فعالیت دولت سیزدهم ۱۲۰ واحد صنعتی استان در تملک بانک‌های عامل بودند که تا کنون بیش از ۵۰ واحد آنها از تملک بانکها خارج شده است.
وی درخصوص وضعیت معادن استان البرز بیان کرد: ۱۰۷ معدن به رغم محدودیت های زیست محیطی تاکنون در این استان پروانه بهره برداری دریافت کرده‌اند؛ از مجموع پروانه های صادر شده ۷۵ معدن فعال است و عمده تولیدات معدنی استان در حوزه مصالح ساختمانی است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده برای توسعه معادن البرز افزون بر سه هزارو۱۳۰ میلیارد ریال است که امکان اشتغالزایی مستقیم برای حدود۷۸۰ نفر را فراهم کرده است.
قابل ذکر است؛ استان البرز سه هزارو۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات