دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

رودخانه‌های البرز با خطراتی برای مردم محلی و گردشگران همراه است

مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز اعلام کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارش تندری و احتمال طغیان رودخانه‌های دائمی و فصلی استان، انتظار می‌رود مردم محلی و گردشگران از این منابع آبی فاصله بگیرند که رودخانه‌های البرز با خطراتی برای مردم محلی و گردشگران همراه است.

البرز- رمزگشانیوز؛ عباسعلی کیخایی گفت: چهار رودخانه کرج، شاهرود طالقان، برغان و کردان در زمان بارش‌های تندری دچار طغیان شده که با خطراتی برای مردم محلی و گردشگران همراه است.
وی ادامه داد: بر همین اساس تیم‌های حفاظت شرکت آب منطقه‌ای استان البرز طی امروز و ۲ روزآینده در حاشیه رودخانه کرج که در مسیر گردشگری قرار دارد استقرار یافته تا از ورود مردم به حریم و بستر این رودخانه جلوگیری کنند.
کیخایی گفت: تابلوهای هشداری نیز در حاشیه رودخانه کرج نصب شده که انتظار می‌رود مردم محلی و گردشگران به این هشدارها توجه جدی داشته باشند.
مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز یادآور شد: ورود به بستر ۲ رودخانه کرج و شاهرود طالقان به سبب بالا بودن میزان آب ورودی آنها در ایام عادی نیز با خطر غرق شدگی همراه است.
وی ادامه داد: امسال تعدادی از گردشگران به علت بی‌احتیاطی پس از ورود به داخل رودخانه کرج براثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند ضمن آنکه پا گذاشتن به داخل آب ۲ رودخانه کرج و طالقان حتی در محدوده‌های کم عمق به دلیل وجود فروچاله‌ها و پایین بودن دمای آب با خطر مرگ همراه است.
کیخایی گفت: انتظار می‌رود گردشگران تحت هیچ شرایطی به این رودخانه‌ها نزدیک نشوند و از فاصله مناسب این جلوه‌های طبیعی را نظاره‌گر باشند.
اداره کل هواشناسی استان البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی برای امروز و ۲ روز آینده استان بارش‌های تندری همراه با آذرخش و تندباد پیش‌بینی کرده است.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات