دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

شمار مزرعه نوآور در کشور به ۱۵۰ می‌رسد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از راه‌اندازی ۴۶ مزرعه نوآور در حوزه آموزش و ترویج طی سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: امسال شمار آنها به ۱۵۰ مزرعه می‌رسد.

البرز- رمزگشانیوز؛ مجتبی خیام نکویی روز پنجشنبه در آیین رونمایی و آغاز فعالیت رسمی اولین سری از مزارع نوآور بهره ور کشور که همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با یاد شهدای خدمت در محل مزرعه نوآور شهرستان نظرآباد استان البرز برگزار شد، افزود: راه‌اندازی مزارع نوآور در راستای افزایش بهره‌وری، دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی، امنیت غذایی و تولید پایدار محصولات کشاورزی از سال گذشته در دستور کار معاونت تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تسریع در فرآیند جذب، بومی سازی، ترویج دانش و فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، توسعه شبکه تحقیقات و نوآوری مزرعه‌ای و افزایش بهره‌وری از دیگر مزایای ایجاد مزارع نوآور است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مزارع نوآور بهره‌ور را یکی از نقاط ارتباطی بین پژوهشگران با کشاورزان و تولیدکنندگان عنوان کرد.
وی افزود: سازمان تات، شناسایی، سازماندهی و ایجاد شبکه کشاورزان نوآور بهره‌ور ایران، توانمندسازی و توسعه ظرفیت‌های کشاورزان نوآور بهره‌ور، ایجاد ارتباطات سازمان یـافته و هـدفمند میان شبکه کشاورزان نوآور بـهره‌ور با مـوسسـات و مـراکز تحقیقاتی را در دستور کار دارد.
خیام نکویی گفت: در این زمینه پارک‌های علم و فناوری، دهکده‌های نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای ضریب نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در بین کشاورزان پیرامونی، هدایت و تسهیل دسترسی کشاورزان نوآور بهره‌ور، برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای دولتی و غیردولتی مورد توجه قرار می‌گیرند.









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات