دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

سرپرست اداره کل دامپزشکی البرز تأکید کرد

اجتناب از خرید دام از مکان‌های متفرقه

سرپرست اداره کل دامپزشکی البرز از اختصاص ۳۰ جایگاه ثابت عرضه بهداشتی دام زنده ویژه عید سعید قربان در این استان خبر داد و گفت: با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام، مردم از خرید دام از مکان‌های متفرقه خودداری کنند.

البرز- رمزگشانیوز؛ علیرضا رفیعی پور در آستانه عید سعید قربان افزود: با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و پیشگیری از این بیماری و دیگر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، مردم باید از مراکز بهداشتی اقدام به خرید و ذبح دام نمایند.
وی اضافه کرد: ۳۷ تیم ثابت و ۱۵ تیم سیار، ۴۵ بازرس گوشت، ۴۰ دامپزشک و ۳۰ ناظر ذبح شرعی برای نظارت بر عرضه و قربانی دام در استان البرز فعالیت دارند.
رفیعی پور گفت : این تیم‌ها در جایگاه‌های تعیین شده توسط شهرداری‌های استان مستقر شده و خدمات لازم ارائه می‌دهند ضمن آنکه کشتارگاه‌های دام استان در روز عید سعید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.
رفیعی پور بیان کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام، مردم از خرید دام از مکان‌های متفرقه خودداری کنند.
وی افزود: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی البرز در روز عید قربان با شماره تماس ۳۲۷۳۷۱۷۹، شماره تلفن ۳۲۷۷۶۰۲۹ اداره دامپزشکی شهرستان کرج و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ آماده ارائه هر گونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات مردم است.









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات