دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

اختصاص ۵۰ هکتار اراضی منطقه ویژه اقتصادی پیام به مزرعه خورشیدی

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام مستقر در استان البرز از اختصاص ۵۰ هکتار زمین این منطقه ویژه اقتصادی به مزرعه انرژی خورشیدی خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام نوشت: با توجه به استقرار حدود ۳۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در این منطقه و بالا رفتن مصرف انرژی، توسعه تولید انرژی پاک از طریق راه‌اندازی مزرعه های انرژی خورشیدی در پیام با هدف تامین بخشی از برق مورد نیاز این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.
تبدیل پیام به قطب اقتصاد دیجیتال کشور و استقرار مراکز دیتاسنتر در آن میزان مصرف برق تا ۱۲۰ مگاوات در این منطقه پیش بینی شده که حدود ۲۰ مگاوات آن از طریق انرژی خورشیدی تامین خواهد شد.
به همین منظور ۵۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام برای احداث مزرعه انرژی خورشیدی در قالب فراخوانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
بنابراین گزارش، وسیع بودن زمین، صرفه جویی در سرمایه‌گذاری، عدم نیاز به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، امکان فروش برق در قالب قرارداد به کارخانه‌های مستقر از جمله مزایای راه‌اندازی مزرعه انرژی خورشیدی در این منطقه است.
اکنون حدود ۳۵۰ واحد تولیدی و صنعتی با محوریت دانش بنیان‌ها در کنار فرودگاه بین‌المللی پیام فعالیت دارند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات