چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
دنیای مردانه رقابتی و دنیای پر رمز و راز زنانه بیشتر مشارکتی است. بانوان شاعر در طول تاریخ اغلب در شعر و ادبیات ورود مردانه داشته و ناخودآگاه دنباله‌رو مردان هستند. شاعران انگشت شماری همچون فروغ فرخ‌زاد، مریم حیدرزاده و... بیشتر ورود زنانه به شعر و ادبیات داشته‌اند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج از تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در کلانشهر کرج خبر داد.
آموزش امری مهم در جوامع پیشرفته بشری است و آگاهی بخشیدن به این امر نیازمند تلاش وبکارگیری نیروهای جهادی است که بدون چشمداشتی به منظور حل مشکلات مردم عزم خود را جزم کرده و در عرصه های بسیاری فعالیت دارند. موسسه «چند منظوره در مسیر خدمت» اقدام به برگزاری اردوی جهادی سلامت با همت کار تیمی و تشکیلاتی خانم عطیه افخمی ستوده، آقای محمد شجاعی و خانم کشاورز معتمدی نموده است.
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اشاره به حاصلخیزی اراضی کشاورزی در این شهرستان گفت: کرج در تولید میوه با کیفیت و صادراتی دارای ویژگی های شاخص است.
علی اکبر ولایتی گفت:در ماه‌های آغازین سال ۱۴۰۰ شاهد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها خواهیم بود که عرصه تجلی اراده و عزم ملت در پاسداری از کشور در برابر دشمنی‌ها خواهد بود.
«کیمیاگر» نام نمایشگاه عکسی بین المللی است که هشتم بهمن در گالری لونا استانبول به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار می گیرد. این رویداد فرهنگی که توسط یک ایرانی مدیریت می شود بهانه خوبی بود که با «بابک عجمی» به عنوان «کیوریتور» یا «نمایشگاه‌گردان» به گفت و گو بنشینیم.
چهل روز گذشت. آهنگ پشت آهنگ پخش می‌کنیم و خاطره‌های کودکی، نوجوانی، جوانی و میان‌سالی‌مان را مرور می‌کنیم و اشک می‌ریزیم. دل‌مان تنگ می‌شود برای روزها، لحظه‌ها و حس‌هایی که با هر آهنگ در ذهن‌مان خاطرات تداعی می‌شد. انگار خیال‌مان راحت بود که هستند؛ هر چند در سال‌های آخر با بیماری و سکوت و درد، اما سایه‌شان بالای سرمان بود...
هنر آمده با زبانِ گیرای خود به آسیب‌های جامعه بپردازد تا با داشتن آگاهی بیشتر و شناخت دقیق‌تر به کمتر شدن آمارهای موجود در حوزه آسیب‌های اجتماعی کمکی کرده باشد. آزاد ناظریان نویسنده و کارگردان البرزی؛ با تحقیق و پژوهش یکساله، مجموعه‌ای 9 قسمتی از روایتِ زندگیِ قربانیان آسیب‌های اجتماعی تهیه و تولید کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس به تبیین ارزش‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و بر آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با این ارزش‌ها تاکید کرد.
کرونا تنها یک ویروسِ واگیردار نیست که آمده روزگارِ قبل از خودش را برایمان به رویا و آرزو تبدیل کند، کرونا سیستم زندگی‌مان را تغییر داد. آن هم نه تنها در حوزه بهداشت فردی، بلکه بر تفریح، کار، سلامتی و تحصیل نیز تاثیر داشته است. در کنار تمامیِ اثرات منفی که مستقیم بر سلامتی افراد جامعه تاثیر داشته است، تحصیل دانش‌آموزان، دانشجویان و محصلان یکی از پرچالش‌ترین آن‌هاست.
فرانک فروتن، نویسنده، کارگردان و موسس خانه تئاتر البرز، در کنارِ آموزش تئاتر به نسل کودک و نوجوان، فعالیت در برنامه‌ی تلویزیونی مختص به کودکان را نیز آغاز کرده است. فروتن سرپرست نویسندگان و قصه‌گوی برنامه‌ای به نام بوم‌رنگ است که از شبکه تلویزیونی البرز پخش می‌شود.
مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد «ارشیا»، نخستین مرکز جامع اعتیاد در استان البرز است که با در نظر گرفتن علم و تجربه در کنار هم و همراهی بیمارِ اعتیاد در مدت زمان یک سال به صورت مستقیم و غیر مستقیم، تاثیرات شگرفی را در روند بهبودشان ایجاد خواهند کرد. برای آشنایی با این مرکز و چگونگی فعالیت آن گفتگویی با «مهدی شوندی» موسس این مرکز داشتیم که در ادامه می‌خوانید.
پاندمی کرونا نه تنها تمام دنیا را درگیر کرد که سرآغاز طرحی نو در سبک زندگی‌مان شد. به هر سو که می‌نگریم شاهد تلاش «انسان» برای بقا و از آن مهمتر ادامه کار و آموزش هستیم. قطعا روزی بشریت کرونا را شکست خواهد داد، اما ما دیگر آن انسان‌های سابق قبل از این بحران نخواهیم بود. مرور کوتاهی داریم بر اقدامات انجام شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز برای عبور از بحرانی به نام «کرونا و تداوم آموزش مهارتی»
سلیمی نمین فعال سیاسی اصول‌گرا معتقد است  افکار عمومی رفتار نمایندگان مجلس با محمد جواد ظریف را نمی‌پسندد و از آن به عنوان «پمپاژ التهاب به جامعه» و و راهی ناپسند در سهم‌طلبی از طریق برچسب زدن یاد کرده است؛ بیماری که به زعم او هم در جناح چپ وجود دارد و هم در جناح اصولگرای ایران.
 مدیری که در روزهای شیوع ویروس کرونا اقدام به مخارج غیر قابل توجیه در دفتر کار خود کرده بود، با حکم استاندار البرز عزل شد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی البرز از برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی «کهن‌دشت» به میزبانی نظرآباد خبر داد.
چهارباغ یکی از مناطق زیبای استان البرز و از توابع شهرستان ساوجبلاغ است. این منطقه از شمال به اتوبان تهران-قزوین، از شمال شرقی به خیابان صنعتکاران (مرز میان کرج و کمالشهر) و از جنوب شرق به خط راه‌آهن و جاده قزلحصار می‌رسد. آب و هوا و اقلیم مناسبِ چهارباغ برای فعالیت‌های متنوع کشاورزی و گلخانه‌ای، سبب شده این شهر زیبا قطب گل و گیاه استان البرز نام گیرد.
بخشدار چندار از افزایش قابل توجه مهاجرت معکوس به روستاهای این بخش خبر داد و گفت: سال 98 خوشبختانه حدود 15 درصد به جمعیت روستاها افزوده شد که نشان دهنده ایجاد و توسعه زیرساخت های اصلی در این بخش می باشد.
دبیر کارگروه آموزش انجمن پوشاک مدارس کشور می‌گوید با تدوین اصولی سرفصل‌های آموزشی موردنیاز، به دنبال اصلاح کاستی‌ها و چالش‌ها در حوزه پوشاک مدارس کشور هستیم.
ستاد تنظیم بازار قرار است در جلسه هفته آینده تصمیمات هفته‌های پیش کمیته خودرو را مورد بررسی قرار دهد و از همین رو ممکن است خروجی این جلسه، اعلام قیمت‌های جدید محصولات خودروسازی کشور باشد. این در حالی است که شنیده می‌شود با توجه به جمع بندی دولت از هزینه‌های تولید، رشد بالای ۵۰ درصد برای قیمت خودرو‌های داخلی در نظر گرفته شده است.