جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در گفت و گوی اختصاصی پیام آشنا با «بابک عجمی» مطرح شد:

«کیمیاگر» بشر را به آرامش دعوت می‌کند

«کیمیاگر» نام نمایشگاه عکسی بین المللی است که هشتم بهمن در گالری لونا استانبول به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار می گیرد. این رویداد فرهنگی که توسط یک ایرانی مدیریت می شود بهانه خوبی بود که با «بابک عجمی» به عنوان «کیوریتور» یا «نمایشگاه‌گردان» به گفت و گو بنشینیم.

به گزارش رمزگشانیوز  پیام آشنا: «کیمیاگر» نام نمایشگاه عکسی بین المللی است که هشتم بهمن در گالری لونا استانبول به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار می گیرد. این رویداد فرهنگی که توسط یک ایرانی مدیریت می شود بهانه خوبی بود که با «بابک عجمی» به عنوان «کیوریتور» یا «نمایشگاه‌گردان» به گفت و گو بنشینیم:

لطفا خودتان را برای خوانندگان معرفی کنید:
«بابک عجمی» کیوریتور گروه هنری نیلی هستم که به مدت پنج سال مداوم با این گروه بین المللی در نمایشگاه‌هایی در کشورهای سنگاپور، هنگ کنگ، گرجستان، ترکیه و ایران همکاری داشتم، سعی کردیم آثار هنرمندان ایرانی را در کشورهای سنگاپور و هنگ کنگ به تیم های بازرگانی و علاقمندان بفروشیم که چندین مرتبه طی حراج های خصوصی که برای بازرگانان این کشورها برگزار کردیم موفق به ارائه تصویر خوب و موفق از ایران شده ایم و آثار خوبی از هنرمندان ایرانی فروختیم .

هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی عکس‌ "کیمیاگر" گالری لونا را چیست؟
نمایشگاه بین المللی تخصصی عکاسی که در شهر استانبول برگزار می شود از ابتدا با هدف یک پویش جهانی متشکل از عکاسان کشورهای مختلف شکل گرفت. بنابراین از کشورهای مختلفی دعوت شد تا با ارائه آثار خود در این حرکت فرهنگی در سطح جهانی با گروه هنری نیلی همکاری کنند و این پویش با حضور همین عکاسان در کشورهای دیگر پربار تر ادامه می یابد. با مجموعه هایی ارتباط گرفته شده و در ماههای آتی همین برنامه در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها ادامه پیدا می کند .

حمایت و یافتن استعدادهای ناب و عکاسان جوان ایرانی نیز از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی عکاسی است و طبق وظیفه سعی شده عکاسان با استعداد از حمایت های مادی و معنوی گروه هنری نیلی  برخوردار شوند .

چگونگی‌ انتخاب ژوری آثار و ارزیابی کلی آثار راه یافته این نمایشگاه بر چه مبنایی شکل گرفته است:
برای انتخاب تیم ژوری چندین کاندیدای مختلف تحت بررسی بود و  بر اساس معیارهایی انتخاب در نهایت تصمیم بر آن شد که با آقایان دکتر نصر آبادیان و مهندس فرشاد شبستری این همکاری شکل بگیرید. زحمات انتخاب آثار بر عهده تیم ژوری بوده است که جا دارد تشکر ویژه ای از زحمات دوستان داشته باشم.

استقبال هنرمندان و مهمانان را چگونه دیدید؟
استقبال مناسب و حرفه ای عکاسان عضو فدراسیون عکاسی روسیه و عکاسان آکادمی هنرهای زیبا در ایتالیا، عکاسان آمریکایی و عکاسان مطرح کشور ترکیه قابل توجه بود و باید به عرض برسانم در بخش ایران نیز استقبال خوبی از این پویش فرهنگی توسط عکاسان ایرانی به وجود آمد و از تمام نقاط ایران علاقه‌مندان آثار خود را جهت بررسی و انتخاب در اختیار هیئت ژوری قرار دادند که با بررسی بسیار با دقت و انتخاب آثار مناسب این روند ادامه پیدا کرد. البته لازم به ذکر است حضور هنرمندانی چون آهو خردمند، فقیهه سلطانی، برزو ارجمند، محمود کاملی و حامد نصرآبادیان به عنوان هنرمندان ویژه از رویدادهای ویژه این نمایشگاه است.

چه کشورهای شرکت کننده کیمیاگر هستند:
 با توجه به هماهنگی‌های فرامرزی گروه هنری نیلی با عکاسانی از کشورهای ایران، ایتالیا، ترکیه، آمریکا، سوریه، روسیه، کانادا و انگلیس ارتباطات مناسبی برقرار و از عکاسان و چهره های مطرح این کشورها دعوت به حضور شده است که با استقبال بسیار خوب و حرفه ای مواجه شد. بسیاری از این عکاسان خارجی عضو آکادمی عکاسی جهانی هستند که باعث پیگیری رسانه ها و بازتاب اخبار این  نمایشگاه جهانی را فراهم آورد .

مدت زمان برگزاری و چگونگی‌ بازدید در شرایط کرونا را چگونه پیش بینی می کنید؟
هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹ گالری لونا سانات در استانبول میزبان این نمایشگاه است و تا چهاردهم بهمن ماه نیز بر پاست. بازدید برای عموم آزاد است. با توجه به تدبیرات مناسب ترکیه و رعایت پروتکل های بهداشتی نمایشگاه را برگزار می کنیم و مدعوین از کشورهای مختلف به این نمایشگاه دعوت شده اند.

فروش آثار هنرمندان راه یافته جهانی در این نمایشگاه با توجه به محدودیت های بهداشتی چگونه خواهد بود؟
 مهمانانی از همه اقشار و چندین کشور در افتتاحیه این نمایشگاه حضور خواهند داشت و گروه هنری نیلی مستقر در استانبول ترکیه تمام تلاش خود برای برگزاری بهتر این نمایشگاه انجام می دهد که این امر بدون حمایت های اعضای گروه در ایران و ازمیر ترکیه امکان پذیر نبود.

حضور مهمانانی از کشورهای آمریکا، ترکیه، ایران، سوریه و دیگر کشورها تا الان تایید شده و برآورد می شود تا روز برگزاری مهمانان بیشتری به این واقعه فرهنگی دعوت شده و حضور بهم رسانند. سهم فروش هر اثر فروخته شده برای هنرمند هفتاد درصد و الباقی سهم گالری لونا است.

نکته پایانی
عکاسان گوهری را یافته درک کرده و به تصویر کشیده اند تا بازدید کننده از این گوهر به تصویر کشیده شده حظ و لذت ببرد، کیمیاگر کارش ساخت، پرداخت و ارائه است. کیمیاگر در تلاش است همه را مجذوب اثر خود کند. منبع نجات و آرامش نوع بشر هنر است و انگار کیمیاگر بشر را به آرامش دعوت می کند. این بار درکنار یکدیگر و بر پایه‌های هنر، نسل بشر را دعوت به آرامش، دوستی و فروتنی می نماییم ، امید است راه همیشه سبز بزرگان هنر که دیگر در بین ما نیستند پر رنگ توسط عکاسان و هنرمندان جوان ادامه یابد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات