دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

فرهنگسرای طبیعت به پویش نجات قطره‌ها پیوست

پویش نجات قطره‌ها روز دوشنبه 29 مردادماه 1403 در فرهنگسرای طبعیت واقع در پارک چمران برگزار شد و بچه‌ها پس از شرکت در کارگاه مدیریت مصرف آب، به نقاشی دیواری پرداختند.

البرز- رمزگشانیوز؛ پویش نجات قطره‌ها روز دوشنبه 29 مردادماه 1403 در فرهنگسرای طبعیت واقع در پارک چمران برگزار شد و بچه‌ها پس از شرکت در کارگاه مدیریت مصرف آب، به نقاشی دیواری پرداختند.
همتی؛ مدیر فرهنگسرای طبعیت با بیان اینکه این مرکز فعالیت خود را از سال 1381 زیر نظر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج آغاز کرده است گفت: "این فرهنگسرا عمدتا رشته‌های تخصصی کشاورزی برای بزرگسالان را ارائه می‌دهد که شامل روغن‌گیری، پرورش زالو، کرم‌سازی و پرورش زنبور عسل است."
او افزود: "اما از گروه سنی کودک و نوجوان نیز غافل نشده‌ایم و رشته‌های باغبانی کودک و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در شهرک ترافیک را نیز برای گروه سنی چهار تا 10 سال در نظر گرفته‌ایم".
همتی با اشاره به استقبال کودکان از فعالیت‌های محیط زیستی گفت: "بارها در فرهنگسرا پویش‌هایی در خصوص تفکیک زباله از مبدأ داشته‌ایم که خوشبختانه بچه‌ها به صورت پویا در آن شرکت کرده‌اند".
مدیر فرهنگسرای طبیعت از مسئولان درخواست کرد که به پویایی و فعال‌تر شدن فرهنگسراهای تخصصی کرج بیشتر توجه کنند.  
او با اشاره به ظرفیت بالای تخصصی تعدادی از فرهنگسراهای کرج افزود: "ایجاد یک گلخانه در این فرهنگسرا و آموزش صفر تا صد پرورش گل و گیاه یکی از موضوعات جذاب برای کودکان است که امیدواریم مسئولان با دغدغه‌مندی و توجه ویژه به مسائل فرهنگی، در این مسیر ما را یاری کنند".
همتی در پایان با بیان اینکه فرهنگسرا به پویش نجات قطره‌ها پیوسته است گفت: "با توجه به جنس محیط زیستیِ این کمپین، تصمیم گرفتیم با مشارکت بچه‌ها علاوه بر نقاشی دیواری، کارگاه آموزش مصرف بهینه آب را با تسهیلگری تیم اجرایی پویش برای بچه‌ها برگزار کنیم".
گفتنی است؛ پویش نجات قطره‌ها با هدف فرهنگسازی صرفه‌جویی در مصرف آب در قالب نقاشی دیواری و برگزاری کارگاه آموزشی به همت پایگاه خبری هزار و یک شهر، شرکت رنگ نیپون و شرکت آب منطقه‌ای استان البرز برای گروه هدف کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
 
 ندا قربانی
عکس‌ها: مجتبی ایمانی






 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات