دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خبر داد

تامین اعتبار ۱۰ میلیاردی وام مشاغل خانگی و کارگاهی

غلامرضا درکتانیان گفت: 10 میلیارد تومان وام مشاغل خانگی و کارگاهی در استان تامین شده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در اولین نشست خبری که با حضور تعدادی از اصحاب رسانه استان برگزار شد، گفت: وام اشتغال خانگی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی و کارگاهی تامین شده که ۴ میلیارد تومان برای ۴۰ نفر جهت اشتغال خانگی حقیقی و ۶ میلیارد تومان دیگر برای موسسات پشتیبان پرداخت شده است  تا نسبت به ایجاد اشتغال فعالیت بیشتری داشته باشند.
درکتانیان افزود: در خصوص راستی آزمایی فعالیت های این صنوف بازدیدهایی از کارگاه‌های مشاغل خانگی، اخذ وام و معرفی کسب و کار‌های ایجاد شده برای فروش محصولات در بازارچه‌های مجازی انجام شده است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تشریح عملکرد سه ماهه در حیطه وظایف این اداره کل گفت: در حوزه‌ی اقدامات هنری، با برگزاری نمایشگاه کتابت قرآن با حضور خوشنویسان استان البرز و مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاهی به مدت یک هفته برگزار شد که از خوشنویسان این حوزه نیز تجلیل به عمل آمد.
درکتانیان افزود: در دیداری که با مدیران آموزشگاه های برگزار کننده آزمون‌های مهارتی داشتیم مشکلات صنفی آنان بررسی و انجمنی جهت حمایت از این آموزشگاه ها تشکیل شد.
این مسئول یادآور شد: از جمله اقدامات انجام شده؛ برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع طبیعت در کرج، اجرای نمایش خیابانی در بوستان‌های سطح شهر و شهرستان‌ها در ایام دهه ولایت، ریاست کمیته سرود در جشنواره شهید خدمت و لیگ امید‌آفرینی و اقدام به تولید سرود‌هایی در مورد شهید جمهور و دهه ولایت و اجرا در مناطق مختلف استان به خصوص مناطق کم‌برخوردار شهر کرج، اجرای تعزیه‌خوانی در اکومال فردیس در ایام محرم و صفر، اکران فیلم‌های سینمایی توسط سینما سیار در مناطق محروم استان بوده است.
غلامرضا درکتانیان در بخش دیگری از سخنان خود به  برگزاری اختتامیه نخستین المپیاد آموزش هنر برای آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبای دخترانه و پسرانه کرج اشاره کرد و گفت: به منظور کمک به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و شناسایی استعدادهای درخشان در رشته‌های هنری و تقدیر از آموزشگاه‌های برتر، برگزاری دومین آزمون جامع و چهل و سومین آزمون ادواری مهارتی کار و دانش استان البرز در خرداد ماه با تعداد ۳۵۲۳ هنرجو در بخش عملی و ۳۹۱۰ هنرجو در ۱۲ رشته و ۳۲ استاندارد مهارتی از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سه ماه بوده است.
او یاد آور شد: از آن جایی که استان تهران رتبه اول کشوری را در زمینه کتابخوانی دارد البرز نیز بعد از استان تهران، در این زمینه نسبت به تعداد شرکت کننده مقام دوم را داشته است. 
درکتانیان افزود: کسب رتبه در مسابقات کشوری و استانی توسط هنرجویان هنرستان پسران و دختران کرج و برگزاری اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری یاریگران زندگی که در ۳ رشته عکاسی، طراحی و گرافیک برگزار شد، از دیگر اقدامات انجام شده است که در این جشنواره ۳۲۰ نفر از کل کشور در زمینه‌ی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مشارکت اداره کل بهزیستی و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و دادگستری شرکت کرده بودند و به برگزیدگان هر رشته جوایزی اهدا گردید.
این مسئول ادامه گفت: بازدید از موسسات آموزشی، مهارتی و نظارت بر فعالیت‌های آنها و حمایت از این آموزشگاه‌ها، رتبه‌بندی مراکز مهارتی آموزشی، اجرای برنامه‌های موسیقی اقوام، موسیقی سنتی عاشیقلار در دهه ولایت، برگزاری انتخابات انجمن نمایش استان جهت تشکیل انجمن نمایشی که چند سالی بود تعطیل شده بود، طی سه ماه اخیر انجام شد و به منظور از سرگیری فعالیت‌های نمایشی استان و شرکت در جشنواره فجر، انتخاب‌ها انجام و تمرین‌ها جهت مقام‌آوری شروع شد، همچنین در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم، اقدام به برگزاری کنسرت در اکومال فردیس و سالن همایش ساوجبلاغ در ایام دهه ولایت و عید غدیرخم شد. 
درکتانیان در خصوص برگزاری انتخابات موسسات قرآن و عترت نیز خاطر نشان کرد:  حضور ۵۸ نفر از مدیران موسسه‌های قرآنی در سالن همایش‌های اداره کل وتجلیل از حافظان قرآن، برگزاری آزمون حفظ قرآن برای کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد، برگزاری سلسله محافل انس با قرآن در این حوزه، برگزاری آموزش توانمندسازی مدیران موسسات قرآنی از دیگر اقداماتی بود که در این حوزه انجام شد.
درکتانیان در بخش دیگری از تشریح عملکرد سه ماهه اداره کل به بازرسی و نظارت بر کلیه موسسات فرهنگی هنری تک منظوره و چند منظوره اشاره کرد و افزود: نصب تابلو‌های تبلیغاتی سطح استان و برخورد با تابلوهای غیرمجاز از اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز طی سه ماه گذشته بوده  که در بخش های مختلف این حوزه با نظارت کامل پیگیری شده است.
متولی فرهنگ و هنر با اشاره به دیگر وظایف این اداره کل به رفع محرومیت زدایی در مناطق مختلف استان به بخش نظارتی آن تاکید کرد و گفت: با توزیع عادلانه امکانات در مناطق مختلف و محرومیت‌زدایی با سرکشی و بازدید به این مناطق و با هماهنگی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمک به هنرمندان و موسسات قرآنی از طریق حمایت از تولید محتوا و خرید محصولات فرهنگی تولید شده توسط هنرمندان انجام شد.
این مسئول در بخش دیگری خاطر نشان کرد: از آن جایی که برخی کشورها با بازی های رایانه ای درآمدی برابر با فروش نفت ما دارند به همین منظور همزمان با برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان، نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای کشوری و دومین دوره بازی‌های رایانه‌ای استانی به مدت ۳ روز با همکاری اداره کل آموزش پرورش استان، مرکز صدا و سیمای استانی، شهرداری کرج و اداره کل بهزیستی و با حضور ۴۵۰ نفر در بازی فیفا ۲۴ و کوئیز و ۲۰ نفر توان‌خواه تحت پوشش بهزیستی برگزار شد که برای اولین بار در کشور بازی بین افراد و توان‌خواهان تحت پوشش بهزیستی صورت گرفت و استقبال شد.
درکتانیان از دیگر اقدامات سه ماهه این اداره کل را اضافه شدن ۷۹ نفر عضو جدید و پرداخت وام به 20 نفر از اعضای صندوق هنرمندان نام برد.


 خانی نژاد






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات