جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز:

راه‌اندازی کتابخانه کلاسی در مدارس البرز انگیزه مطالعه را دوچندان می‌کند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در مراسم طرح یار مهربان در مدارس ابتدایی استان البرز گفت: راه‌اندازی کتابخانه کلاسی در مدارس البرز انگیزه مطالعه را دوچندان می‌کند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ همزمان با سراسر کشور، طرح یار مهربان استان به صورت نمادین در دبستان دخترانه شهید درشتی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس با حضور علی معدنی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز و دیگر مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این مراسم علی معدنی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش استان البرز در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه سرفصل مشترکی دارند، گفت: کتابخانه‌های عمومی استان البرز و مدارس آموزش و پرورش استان جز نهادهایی هستند که بیشترین مراکز ارتباط فرهنگی را با مردم در سطح استان دارند و آنچه که مورد اهمیت است اولویت هر دو نهاد در حوزه ارتقای فرهنگ مطالعه است که با هم‌افزایی می توان گستره آن را در البرز بیش از گذشته نمود.

وی با بیان اینکه مدارس استان پایگاه مناسبی برای رشد انس دانش‌آموزان با کتب مختلف است، تصریح کرد: طرح یار مهربان نوید یک خبر خوب برای علاقه‌مندان به کتاب است و راه‌اندازی کتابخانه کلاسی در مدارس البرز انگیزه مطالعه را دوچندان می‌کند.

معدنی‌پور با بیان اینکه سطح مطالعه دانش‌آموزان در حوزه کتب غیر درسی باید افزایش پیدا کند، افزود: استقبال دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی استان البرز در محلات مختلف نشان از علاقه دانش‌آموزان به کتاب‌ دارد و اگر در مدرسه نیز این امکان برای آنان در فضاهای حتی کوچکتر فراهم شود، می‌تواند سرانه مطالعه را در دانش‌آموزان افزایش دهد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد طرح یار مهربان به مقاطع تحصیلی بالاتر در مدارس استان و کشور نیز توسعه پیدا کند و این روند سال‌های متمادی اجرایی شود.

  انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات