شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 بازیهای المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان - برزیل

کسب ۲ مدال برنز کاراته کاهای ناشنوا در المپیک

کاراته کاهای ایران در بخش کومیته بازیهای المپیک برزیل دو مدال برنز دیگر کسب کردند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایسنا؛ رقابت های کاراته بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان در برزیل در بخش کاتا (اجرای نمایش) و کومیته (مبارزه) آغاز شد.

در مسابقات بخش کومیته حسین تبرته فراهانی در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم که ۹ کاراته در آن حضور داشتند، ابتدا کاراته کای برزیل را ۶ بر ۰ شکست داد، اما با باخت ۴ بر ۳ مقابل حریفی از اوکراین راهی جدول شانس مجدد رقابت ها شد. او در این مرحله با پیروزی ۸ بر ۰ مقابل کومیته کای آلمانی به مدال برنز رسید.

همچنین ابراهیم پورکاشانی در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم که ۱۱ کاراته کا در این وزن حضور داشتند، ابتدا حریفی از شیلی را ۵ بر ۰ مغلوب کرد، اما با باخت ۴ بر ۰ مقابل حریفی از مالزی راهی جدول شانس مجدد شد. وی در ادامه با توجه به مصدومیت نتوانست، در ادامه مسابقات حاضر شود.

همچنین در کومیته بانوان، سارا ادریا در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم در گروهی پنج نفره قرار گرفت، که پس از یک دور استراحت مقابل حریفی از اوکراین ۳ بر ۰ باخت و به مدال برنز رسید.

پیش از این نیز مژده مردانی در بخش کاتای انفرادی به نخستین مدال برنز کاروان ایران دست یافته بود.

 مسابقات کاراته المپیک ناشنوایان برزیل فردا هم ادامه دارد.

بازیهای المپیک ناشنوایان برزیل از ۱۱ تا ۲۵ اردیبهشت برگزار می شود و کاروان صدای ایران با شعار «موفقیت در سکوت» با ۱۴۰ نفر در رشته های فوتبال، والیبال ساحلی، جودو، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، تیراندازی (مردان و زنان)، کاراته (مردان و زنان) و تکواندو (مردان و زنان) در این بازیها شرکت دارد. ورزش ناشنوایان ایران در دوره گذشته این بازیها رتبه هفتم را کسب کرده است.

انتهای پیام  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات