دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲ مدال برنز تنیس‌روی میز در هانگژو تاریخی بود

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: کسب ۲ مدال برنز تیمی پس از ۶۵ سال و دوبل در بازی‌های آسیایی بسیار ارزشمند و اتفاقی تاریخی بود.

ورزشی- رمزگشانیوز؛ ایرنا نوشت: مهردادعلی قارداشی درباره سالی که بر تنیس روی میز ایران گذشت، اظهار کرد: سال گذشته ۲ نتیجه تاریخی در تنیس روی میز و پاراتنیس روی میز داشتیم. با ۴ ورزشکار برای اولین بار دو برنز در بازی‌های آسیایی گرفتیم. تاکنون چنین چیزی اتفاق رخ نداده و این پیروزی‌ها به وفاق، همدلی و مدیریت درست بازمی‌گردد تا نتیجه کار تیمی با موفقیت همراه باشد.

دو عنوان تاریخی در دو رده سنی کسب کردیم
وی افزود: سال گذشته کرسی‌های بین‌المللی را حفظ و دو عنوان تاریخی را در دو رده کسب کردیم. در رده زیر ۱۳ سال دوم دنیا و زیر ۱۵ سال اول جهان شدیم. همزمان به بخش‌های فنی، مدیریتی، اجرایی و مالی توجه زیاد داشتیم و تلاش کردیم حامی مالی جذب کنیم.

۵۲ اعزام بین‌المللی داشتیم
رئیس فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: در ۶ ماه اول سال ۵۲ اعزام بین‌المللی داشتیم و در پایان سال جزو فدراسیون‌های برتر شدیم. هلیا اصغری به عنوان نماینده جوانان المپیکی ایران به مراسمی در آکادمی بین‌المللی المپیک در یونان که توماس باخ نیز حضور داشت، اعزام شد.
وی ادامه داد: همچنین خوشحالیم که تعداد داوران بلوبچ ما بیشتر شده است. زمانی که به فدراسیون تنیس روی میز آمدم تنها یک داور بلوبچ داشتیم و این تعداد را به ۱۰ داور رساندم. ما یک سرداور بین‌المللی داریم که باید تعداد سرداوران بین‌المللی را افزایش دهیم.

بیشترین افتخار ما در هانگژو بود
رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اینکه بهترین نتایج در هانگژو رقم خورد، یادآور شد: کسب مدال تیمی، پس از ۶۵ سال توسط نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی و دوبل ایران توسط برداران عالمیان در بازی‌های آسیایی برای ما بسیار ارزشمند و اتفاق تاریخی است.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از افتخارات این رشته در بخش داوری در هانگژو بود. ما در حوزه داوری و سرداوری بسیار موفق عمل کردیم. در بخش باشگاهی توانستیم تیم‌های خوبی برای بانوان جذب کنیم و در لیگ برتر تیم‌های سایپا و دانشگاه تهران اضافه شدند. برای بانوان ما نیز اتفاق خوبی رقم خورد و توانستند به دومین دوره مسابقات جهانی کره جنوبی که به صورت فینال برگزار می‌شد، راه یابند. در این مسابقات ۲۰۰ کشور شرکت داشتند که از بین آنها ۴۰ کشور از جمله تیم ایران به فینال مسابقات جهانی راه یافت.

افزایش رنکینگ دختران 
قارداشی اضافه کرد: دختران ما در دور قبل این مسابقات یک برد هم نداشتند اما در این دوره دو برد کسب کردند و در گروه خود این بار آخر نشدند. رنکینگ‌ آنها پس از درخشش در بوسان بسیار رشد کرد. همچنین تعداد زیادی لژیونر در ترکیه، آلمان و فرانسه در بخش بانوان داریم. در رده‌های سنی پایه در مسابقات کانتندر و فیدر دختران ما توانستند به طلا، نقره و برنز برسند.همچنین تیم ملی تنیس روی میز مردان ما نیز در مسابقات جهانی توانست به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه یابد و باز هم تاریخ‌سازی کردند و اگر یک تیم انصراف دهد ما به سهمیه المپیک تیمی می‌رسیم.
تیم کشورمان در مرحله گروهی به ژاپن، لوکزامبورگ و برزیل باخت و فقط مقابل آفریقای جنوبی پیروز شد. این تیم با ۵ امتیاز در رده چهارم ایستاد و موفق به صعود به مرحله دوم نشد.
وی گفت: چند رویداد مهم دیگر در سال جدید داریم که دو مرحله مسابقات کسب سهمیه المپیک در مسابقات آسیای میانه ازبکستان و دیگری در تایلند است بعد از آن هم بازی‌های المپیک پاریس، قهرمانی آسیا بزرگسالان و نوجوانان و جوانان آسیا و بازی‌های پاراآسیایی تاشکند را در رده سنی جوانان در پیش داریم. در دوره قبل این رقابت‌ها ۹ ورزشکار ما خوش درخشیدند و مدال‌های رنگارنگی گرفتند.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات