شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد

تیم ملی فوتبال ایران با برتری یک بر صفر برابر هنگ‌کنگ در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرد.

ورزشی- رمزگشانیوز؛ تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ امشب (جمعه) در چارچوب دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا - ۲۰۲۳ در گروه C از ساعت ۲۱ در ورزشگاه خلیفه الریان به مصاف هم رفتند.
ایران در نخستین دیدارش توانسته بود با نتیجه ۴ بر یک فلسطین را شکست دهد و هنگ کنگ با نتیجه ۳ بر یک مغلوب امارات شده بود.

ایران یک - هنگ کنگ صفر
گل‌ها: مهدی قایدی در دقیقه ۲۴ برای ایران
کارت زرد: وو چون مینگ در دقیقه ۳۷  و واس نونیز در دقیقه ۴۶ از هنگ‌کنگ.
کارت قرمز: -
ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، مجید حسینی (۶۴ سعید عزت‌الهی)، حسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، سامان قدوس، روزبه چشمی، مهدی قایدی (۶۴ محمد محبی)، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و شهریار مغانلو (۶۴ کریم انصاری‌فرد).
ترکیب هنگ کنگ: اپ هونگ فای، گربیگ، واس نونیز، وو چون مینگ، تان چون لوک، مت اُر، اورتون کامارگو، فیلیپ چان سیو کوان، چان شینیچی، یو تزه نام و سان مینگ هیم.

صحنه‌های مهم بازی
نیمه اول
این دیدار از ساعت ۲۱ آغاز شد.
در ۱۰ دقیقه نخست این دیدار شاگردان امیر قلعه‌نویی سعی داشتند با طراحی حملاتی دروازه هنگ‌کنگ را باز کنند اما عملکرد خوب مدافعان هنگ‌کنگ اجازه نداد ایران به گل برسد.
در دقیقه ۱۱، روی اشتباه مدافعان ایران، مت اُر پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و با یک شوت پای راست دروازه را هدف قرار داد که با واکنش خوب بیرانوند این فرصت به گل تبدیل نشد.
در دقیقه ۱۵، روی حرکت خوب مهدی طارمی، سامان قدوس سمت چپ محوطه جریمه هنگ‌کنگ به توپ رسید و سعی داشت توپ را روی دروازه ارسال کند اما توپ او به اوت رفت.
در دقیقه ۱۷، روی اشتباه عجیب روزبه‌چشمی و قطع توپ اورتون کامارگو، این بازیکن پشت محوطه جریمه ایران به توپ رسید و درحالی که بیرانوند هم از دروازه خارج شده بود، اورتون کامارگو دروازه‌بان ایران را هم جا گذاشت اما شوت او از بالای دروازه به اوت رفت و راهی به دروازه پیدا نکرد.
در دقیقه ۲۲، روی حرکت خوب علیرضا جهانبخش از سمت راست و پاس این بازیکن برای رامین رضاییان، ارسال این بازیکن فرصت بسیار خوبی برای شهریار مغانلو ایجاد کرد اما توپ این بازیکن در مقابل دروازه راهی اوت شد.
گل: در دقیقه ۲۴، روی حرکت خوب میلاد محمدی از سمت چپ و پاس این بازیکن برای مهدی قایدی، این بازیکن وارد محوطه جریمه شد و با یک شوت پای راست دروازه هنگ‌کنگ را باز کرد.
در دقیقه ۲۶، روی یک ضد حمله، مهدی طارمی پاس زیبایی به درون محوطه جریمه هنگ‌کنگ به رامین رضایین داد اما این بازیکن نتوانست ضربه خوبی به  توپ بزند و این فرصت از دست رفت.
در دقیقه ۳۵، روی حرکتی که هنگ‌کنگی‌ها از سمت راست انجام دادند، چان سیو کوان پشت محوطه ایران به توپ رسید اما شوت پای چپ این بازیکن از بالای دروازه راهی اوت شد.
در دقیقه ۳۶، علیرضا جهانبخش سعی داشت از راه دور دروازه هنگ‌کنگ را باز کند اما شوت او را دروازه‌بان این تیم مهار کرد.
در دقیقه ۳۹، روی اشتباه بیرانوند و میلاد محمدی، توپ درون محوطه جریمه ایران مقابل بازیکن هنگ‌کنگ فرود آمد اما شوت این بازیکن را بیرانوند مهار کرد.
در دقیقه ۲+۴۵، مهدی قایدی از پشت محوطه جریمه هنگ‌کنگ دروازه این تیم را هدف قرار داد که با واکنش دروازه‌بان هنگ‌کنگ توپ دوباره به زمین برگشت اما در ادامه روی توپ برگشتی‌ هم ایران به گل نرسید.
نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

نیمه دوم
در ۱۰ دقیقه نخست نیمه دوم هم شاهد فرصت گلی نبودیم اما در این زمان سفید پوشان ایران سعی داشتند فرصت گلزنی ایجاد کنند که در این کار ناموفق بودند.
در ۱۰ دققه دوم نیمه دوم، فرصت چندان زیادی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. در این فاصله زمانی سید مجید حسینی از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد که از بازی خارج شد.
در دقیقه ۷۲، خطا روی محمد حسین کنعانی‌زادگان یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه هنگ‌کنگ در اختیار ایران قرار داد و در ادامه رامین رضاییان قصد داشت با استفاده از این فرصت دروازه را باز کند اما شوت او با واکنش خوب دروازه‌بان هنگ‌کنگ همراه شد.
در دقیقه ۷۴، روی یک ضد حمله قرمز پوشان هنگ‌کنگ فرصت بسیار خوبی به دست آوردند اما پیش اینکه اورتون بازیکن هنگ‌کنگ به توپ برسد داور آفساید اعلام کرد.
در دقیقه ۸۳، رامین رضایین فرصت بسیار خوبی برای باز کردن دروازه هنگ‌کنگ به دست آورد اما شوت او از کنار دروازه راهی اوت شد.
در دقیقه ۸۶، حرکت خوب محمد محبی و پاس این بازیکن برای احسان حاج‌صفی به سمت چپ، با ارسال این بازیکن همراه بود اما توپ این بازیکن از بالای سر کریم انصاری‌فرد در مقابل دروازه عبور کرد و راهی اوت شد.
در دقیقه ۱+۹۰، رو یک ضد حمله و ارسال بلند، فرصت بسیار خوبی برای هنگ‌کنگ ایجاد شد اما با خروج به موقع بیرانوند از دروازه این فرصت از هنگ‌کنگ گرفته شد.
با این پیروزی ایران در گروه C، شش امتیازی شد و صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات