شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رقابت‌های بین‌المللی جام پیروزی ترکیه؛

۴ طلای ایران در آزاد و فرنگی

نمایندگان ایران در روز نخست رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام پیروزی ترکیه، صاحب چهار مدال طلا شدند.

ورزشی- رمزگشانیوز؛ ایرنا نوشت: مبارزات روز نخست رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی- جام پیروزی ترکیه- در شهر آنتالیا برگزار شد.
در رشته آزاد، سام ارشد در وزن ۵۱ کیلوگرم و سبحان اسمی در وزن ۷۱ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و محمدامین ساقی در وزن ۴۵ کیلوگرم و کامران فضلی در وزن ۶۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

نتایج آزادکاران ایران
در وزن ۴۵ کیلوگرم محمدامین ساقی در دورهای اول و دوم مقابل کشتی گیرانی از کشورهای ترکمنستان، ترکیه و آذربایجان به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله مقابل حریفی از ترکیه پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. ساقی در دیدار نهایی مغلوب حریف قرقیزستانی شد و به مدال نقره رسید.
در وزن ۵۱ کیلوگرم سام ارشد در مبارزه نخست خود با نتیجه ۱۰ بر صفر حریفی از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله کشتی‌گیری از قرقیزستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. ارشد در دیدار پایانی کشتی گیر آذربایجان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۶۰ کیلوگرم کامران فضلی در دور نخست نماینده آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل کشتی گیری از انگلیس به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نماینده کشور ترکیه را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. فضلی در دیدار پایانی مقابل حریف قرقیزستانی مغلوب شد و به مدال نقره رسید.
در وزن ۷۱ کیلوگرم سبحان اسمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل کشتی گیری از ترکیه به برتری دست یافت. وی در دور سوم دیگر نماینده ترکیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی با شکست کشتی‌گیر قرقیزستانی به دیدار فینال راه یافت. اسمی در این دیدار از سد حریف مجارستانی گذشت و به مدال طلا دست یافت.
در کشتی فرنگی نیز احمد بدرالدینی در وزن ۴۵ کیلوگرم و ابوالفضل شیری در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. میرمحمدباقر عزیزی در وزن ۶۰ کیلوگرم و محمد کاظمی در وزن ۷۱ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

نتایج فرنگی‌کاران ایران
در وزن ۴۵ کیلوگرم احمد بدرالدینی در دور اول مقابل کشتی گیری از قرقیزستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم دیگر نماینده قرقیزستان را مغلوب کرد و در دیدار مرحله نیمه نهایی نیز مقابل حریف خود به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با شکست حریف آذربایجانی خود به مدال طلا دست یافت
در وزن ۵۱ کیلوگرم آرمین قولی گله در دور نخست مقابل کشتی گیر آذربایجانی که قهرمان جهان بود، مغلوب شد. و از دور رقابت ها کنار رفت. حسین ابراهیمی در مبارزه نخست خود به پیروزی رسید اما در کشتی دوم مقابل حریف خود شکست خورد و به گروه بازنده ها رفت و توانست با شکست حریف خود به دیدار رده بندی راه یابد. وی در این دیدار مقابل حریف خود مغلوب و پنجم شد.
در وزن ۶۰ کیلوگرم ابوالفضل شیری در دور اول مقابل حریف خود به پیروزی رسید. وی در دور دوم مقابل نماینده ترکیه به برتری دست یافت. و در کشتی سوم خود نیز به پیروزی رسید. شیری در دور بعد کشتی گیری از قزاقستان راشکست داد. میرمحمدباقر عزیزی در دور اول مقابل نماینده هلند پیروز شد. وی در دور دوم مقابل کشتی گیری از ترکیه به برتری دست یافت. عزیزی در دور سوم نیز حریفی از آذربایجان را شکست داد. دو نماینده کشورمان در دیدار فینال به مصاف هم رفتند که شیری به برتری دست یافت و به مدال طلا رسید. عزیزی نیز صاحب مدال نقره شد.
در وزن ۷۱ کیلوگرم محمد کاظمی در دیدار نخست کشتی گیری از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد نیز مقابل حریف خود به برتری دست یافت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار نهایی مقابل کشتی گیر آذربایجان مغلوب و به مدال نقره رسید.
این مسابقات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات