شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر انجمن های ورزشی:

البرز قابلیت تبدیل شدن به قطب ورزش های هوایی کشور را دارد

دبیر هیات انجمن های ورزشی البرز با اشاره به ظرفیت های طبیعی و خدادادی این استان گفت: وجود ظرفیت ها و بهره برداری درست از آنها می تواند البرز را به قطب ورزش های هوایی کشور تبدیل کند.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «کامبیز خاقانی» اظهار داشت: این قابلیت ها در حالی در این استان وجود دارد که به رشته های هوایی در البرز آنچنان که باید پرداخته نشده و می توان گفت که ورزش های هوایی در استان مغفول مانده است

وی اضافه کرد: امروز مهم ترین نیاز ورزش های هوایی در البرز راه اندازی سایت است، البته هم اکنون سایت هایی  در مناطقی از جمله عظیمیه، سوپا و آجین دوجین در حال فعالیت بوده اما رسمی نیستند، این در حالی است که جزو ظرفیت های البرز هستند و نمی توان از آنها چشم پوشی و بایستی اقداماتی در راستای رسمی سازی آنها صورت گیرد.

خاقانی اظهار داشت: در کنار این سایت ها نیاز است تا چهار سایت هوایی دیگر در استان راه اندازی و تثبیت شود تا علاوه بر رونق ورزش های هوایی در البرز بتوان ظرفیت ایجاد گردشگری هوایی  را در نیز در این استان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه مناطق دیگری نیز در استان برای راه اندازی سایت پروازی شناسایی شده خاطر نشان کرد: از جمله این سایت ها، تالاب صالحیه است که می تواند به عنوان یکی از مناطق مهم پروازی در نظر گرفته شود.

دبیر هیات انجمن های ورزشی البرز ادامه داد: تحقق این مهم که سال ها به دلیل ناآگاهی و نداشتن شناخت نسبت به این رشته از سوی مدیران مغفول مانده امروز نیازمند یک عزم جدی از سوی تمام مسوولان استانی است، چرا که البرز با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی که دارد در صورت راه اندازی این سایت ها و توجه هر چه بیشتر به آنها قابلیت تبدیل شدن به قطب ورزش های هوایی کشور را دارد.

خاقانی گفت: با راه اندازی این سایت های هوایی می توان  در تمام رشته های این ورزش از جمله پاراگلایدر، چتربازی،پاراسل و پاراموتور ر ا به صورت قانونی و رسمی فعال که  علاوه بر جذب علاقمندان می توان یک تحولی در ورزش های هوایی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۵۰ نفر در این استان در رشته های مختلف ورزش های هوایی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات