۵۰۰ مدرسه در کشور با ظرفیت یک دانشآموز فعال است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تنوع شرایط مدارس در سراسر کشور گفت: بیش از ۵۰۰ مدرسه یکنفره تا مدارسی با بیش از هزار دانشآموز در کشور داریم، لذا باید یک نسخه آموزشی متناسب با شرایط هر مدرسه نوشته شود تا هیچ مدرسهای احساس نکند نادیده گرفته شده است.
آموزش و پرورش- رمزگشانیوز؛ شورای عالی آموزش و پرورش نوشت: محمود امانی در بازدید از کارگاه آموزشی معلمان، مدیران و کارشناسان مجری اجرای آزمایشی طرح «برنامه درسی مدرسهای»، با تاکید بر اینکه مدرسه؛ محور واقعی تحول در آموزش و پرورش است، افزود: مدرسه به محیطی تبدیل شود که خود برای دستیابی به اهداف آموزشی برنامهریزی کند و مسئولیت تحقق آن اهداف را بر عهده گیرد.
وی با انتقاد از نگاه متمرکز و دستوری به آموزش، گفت: سالهاست برنامهها در ستاد نوشته و به مدارس ابلاغ میشود، اما امروز شرایط جدیدی پیش روی ما است، لذا باید مدرسه به محیطی تبدیل شود که خود برای دستیابی به اهداف آموزشی برنامهریزی کند و مسئولیت تحقق آن اهداف را بر عهده گیرد.
وی ادامه داد: دیگر کافی نیست معلم تنها مجری کتاب درسی باشد بلکه معلمان و مدیران باید احساس مسئولیت مستقیم نسبت به یادگیری تکتک دانشآموزان داشته باشند و حتی در شرایط دشوار، مسیر آموزش را ادامه دهند.
دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش اجرای آزمایشی طرح «برنامه درسی مدرسهای» را فرصتی ارزشمند دانست و اظهار کرد: تجربهای که تولید میشود، میتواند الگوی ملی برای توانمندسازی مدرسه بهعنوان یک محیط یکپارچه باشد.
وی تأکید کرد: شبکهسازی میان مدارس و روایت تجربههای موفق، میتواند منبع الهام و انگیزه برای سایر مدارس باشد و هر مدرسه باید تجربههای خود را مستند و منتقل کند تا سرمایهای مشترک برای نظام آموزشی کشور شکل گیرد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به آینده این طرح گفت: اگر مدارس به درستی توانمند شوند و معلمان نقش محوری خود را ایفا کنند، میتوانیم به تحولی واقعی در آموزش کشور دست یابیم که این مسیر البته دشوار است اما تنها راهی است که ما را به آموزشوپرورش آیندهساز میرساند.
وی با انتقاد از نگاه متمرکز و دستوری به آموزش، گفت: سالهاست برنامهها در ستاد نوشته و به مدارس ابلاغ میشود، اما امروز شرایط جدیدی پیش روی ما است، لذا باید مدرسه به محیطی تبدیل شود که خود برای دستیابی به اهداف آموزشی برنامهریزی کند و مسئولیت تحقق آن اهداف را بر عهده گیرد.
وی ادامه داد: دیگر کافی نیست معلم تنها مجری کتاب درسی باشد بلکه معلمان و مدیران باید احساس مسئولیت مستقیم نسبت به یادگیری تکتک دانشآموزان داشته باشند و حتی در شرایط دشوار، مسیر آموزش را ادامه دهند.
دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش اجرای آزمایشی طرح «برنامه درسی مدرسهای» را فرصتی ارزشمند دانست و اظهار کرد: تجربهای که تولید میشود، میتواند الگوی ملی برای توانمندسازی مدرسه بهعنوان یک محیط یکپارچه باشد.
وی تأکید کرد: شبکهسازی میان مدارس و روایت تجربههای موفق، میتواند منبع الهام و انگیزه برای سایر مدارس باشد و هر مدرسه باید تجربههای خود را مستند و منتقل کند تا سرمایهای مشترک برای نظام آموزشی کشور شکل گیرد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به آینده این طرح گفت: اگر مدارس به درستی توانمند شوند و معلمان نقش محوری خود را ایفا کنند، میتوانیم به تحولی واقعی در آموزش کشور دست یابیم که این مسیر البته دشوار است اما تنها راهی است که ما را به آموزشوپرورش آیندهساز میرساند.
لینک کوتاه
کلید واژه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر