یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳

شهید امیرعبداللهیان از هیبت ظاهری قدرت‌ها هراسی نداشت

فرمانده کل سپاه پاسداران در چهلمین روز شهادت شهدای خدمت گفت: وزیر امور خارجه شهید برابر قدرت‌ها هیچ کجا کوتاه نمی‌آمد و از هیبت ظاهری آنان هراسی نداشت و این ویژگی او را به یک شخصیت معیار در عرصه سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی کشور تبدیل کرد.

سیاسی- رمزگشانیوز؛ سردار حسین سلامی روز پنجشنبه در چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی، حسین امیر عبداللهیان و شهدای خدمت که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به شخصیت‌های ویژه این شهید خدمت اظهار کرد: امیرعبداللهیان شخصیت کاملی بود در که عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی ایران توانست تمام قد از ماهیت انقلاب دفاع کند و مقابل زورگویان جهان بایستد.
وی افزود: شهید عبداللهیان کسی بود که به زیبایی منطق نظام ما را در مناسبات بین المللی بیان می کرد و در گسترش روابط سیاسی با کشورهای دیگر و نهادهای بین المللی نقش تعیین کننده‌ای داشت.
فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: امیرعبداللهیان هم در گشایش روابط با همسایگان و هم غیر همسایگان و هم در عضویت کشور ما در نهادهای بین المللی مثل بریکس یا مثل سازمان همکاری شانگهای نقش برجسته‌ای داشت.
سردار سلامی تصریح کرد: نقش امیر عبداللهیان به اینها خلاصه نمی شود، موضع گیری‌های انقلابی او در چارچوب قواعد و معیارهای عادلانه روابط بین المللی، از او یک شخصیت برجسته جهانی ساخته بود.
وی با اشاره به تاثیر برخورد دیپلماسی شهید عبداللهیان در جبهه مقاومت افزود: شهید امیر عبداللهیان زبان دیپلماسی مقاومت را هم خیلی خوب می دانست و در این زمینه مهارت داشت مهارت ها، اقتدار، ادب او در مذاکرات و محتوای منطقی که او ارائه می داد همیشه یک نوع تقوا و برتری را در ارتباطات او با سایر مقامات کشورهای دیگر از لحاظ قدرت منطق ایجاد می کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شهید عبداللهیان واقعا یک شخصیتی بود که از لحاظ اخلاقی بسیار نجیب و دوست داشتنی بود و خداوند متعال بالاخره اجر همه زحمات و تلاش های وسیعی را که انجام داد را شهادت قرار داد.
سردار سلامی حمایتهای شهید عبداللهیان در عملیاتهای جبهه مقاومت بویژه عملیات وعده صادق را بی بدیل دانست و اظهار کرد: وی البته در کارهای بزرگی مثل عملیات وعده صادق یک درخشش منحصر به فرد و ممتازی داشت و کاملا توانست مشروعیت ما را در پاسخ دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی به زیبایی به مقامات سیاسی کشورهای دیگر منتقل کند او به مشروعیت اقدام ما در واقع توانست یک قدرت اثر و نفوذ خوبی را ایجاد کند.
وی افزود: شهید امیرعبداللهیان یکی از شخصیت هایی بود که هم شجاعت سیاسی و هم منطق سیاسی و هم ابتکار عمل سیاسی را توانست با هم ترکیب کند و یک مهارت دیپلماتیک را در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از خود نشان بدهد و به زیبایی از منافع ملی ما دفاع کند.
مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید و شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شهدای خدمت در سالروز ولادت هفتمین امام شیعیان حضرت امام موسی کاظم علیه السلام با حضور خانواده شهدای خدمت، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، تعدادی از اعضای هیات دولت، فرماندهان لشکری و کشوری در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات