ضرورت استفاده از کارت ملی یا شناسنامه برای رأی دادن

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، یا شناسنامه یا کارت ملی برای احراز هویت از رأی دهندگان دریافت می‌شود.

سیاسی- رمزگشانیوز؛ صداوسیما نوشت: محسن اسلامی در نشست خبری افزود: توصیه ستاد انتخابات، استفاده از کارت ملی است.
وی تصریح کرد: تعرفه‌های کاغذی مبنای رأی دهی است و احراز هویت هم الکترونیکی است تا از رأی تکراری هم جلوگیری شود.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: درب صندوق رأی، آبی است. در همه استانها و همچنین خارج کشور تعرفه‌ها و اقلام لازم انتخابات فرستاده شده است.
اسلامی گفت: فرصت تبلیغات ساعت ۸ صبح پنجشنبه هفتم تیر به پایان می‌رسد.
وی افزود: ساعت ۶ صبح روز انتخابات، عوامل اجرایی شعبه های رأی گیری را آماده می کنند و نمایندگان نامزدها هم تا پایان فرآیند انتخابات یعنی شمارش آراء حضور خواهند داشت.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: از شمارش رأی فیلم برداری انجام نمی‌شود و از صدا و سیما هم در انتخابات مجلس خواستیم که دوربین‌ها فضای شمارش آراء را نشان دهد نه خود تعرفه‌ها را؛ چون رأی مردم مخفی است.
اسلامی همچنین گفت: نمایندگان نامزدها می‌توانند در هیئت‌های اجرایی بدون دخالت در اجرا و نظارت حضور پیدا کنند تا انتخابات با دقت و سلامت پیش برود.
وی ادامه داد: صندوق رأی در شعبه‌های رأی گیری حتما با حضور کسانی که مسئولیت دارند، پلمب می‌شود و شماره "بَست"های صندوق با رنگ‌های متفاوت در اختیار مجری و ناظر شعبه قرار می گیرد و در صورتجلسه‌ها نوشته می‌شود.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور بابیان اینکه اگر در شعبه کمبود یا تأخیری در حضور مسئولان شعبه و راه اندازی آن رخ دهد، کاملا رصد می شود گفت: آمار تعرفه های تحویل داده شده به شعبه‌های رأی گیری، تعرفه‌های مصرف شده، آراء تکراری، غیرقابل خواندن و... از اطلاعاتی است که در صورتجلسه‌ها نوشته می‌شود.
وی تصریح کرد: شعبه های رأی گیری رأس ساعت ۸ روز جمعه باید راه اندازی شود.
اسلامی افزود: یک نسخه از صورتجلسه که همه عوامل شعبه آن را امضا می کنند، در کنار تعرفه‌های رأی پلمب می‌شود.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: وقتی تعرفه‌های یک شعبه تفکیک می شود، ۵ بست پلمب از طرف مجری و ناظر به صندوق می‌خورد.
وی گفت: داده های سامانه دستگاه احراز از شعبه‌های رأی گیری دست آخر به فرمانداری ارسال می‌شود و با تأیید آن، به سامانه جامع وزارت کشور فرستاده خواهد شد.
اسلامی خاطر نشان کرد: به محض تجمیع آراء و تأیید ناظر در سامانه جامع انتخابات، اطلاع رسانی انجام می‌شود.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور  تصریح کرد: فرآیند شمارش آراء بسیار شفاف پیش می رود و از اقشار مختلف مردم در فرآیندهای انتخابات مشارکت دارند.
وی گفت: عوامل اجرایی شعبه‌های رأی گیری، امروز نهایی شد و نام همه آنها در دستگاه احراز هویت همان شعبه ثبت می‌شود.
اسلامی افزود: تعداد کل شعبه‌های رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه است که ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات