شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسافران نوروزی هنگام استفاده از چادر مسافرتی مراقب باشند

جمعیت هلال احمر با اعلام افزایش میزان مسمومیت مسافران نوروزی با گاز مونوکسید کربن از مردم خواست تا هنگام استفاده از چادرهای مسافرتی مراقب باشند تا مبادا دچار گازگرفتگی شوند.

جامعه- رمزگشانیوز؛ پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر نوشت: در سومین اطلاعیه ستاد ملی خدمات یکپارچه هلال‌احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ آمده است: طی هفت روز از آغاز طرح نوروزی هلال‌احمر، از ۲۴ اسفند تا امروز دوم فروردین، هزار و ۳۷ مورد عملیات و خدمات امدادی برای کمک به هموطنان در حوادث مختلف انجام شده که ۵۳۲ مورد از ۷۱۰ عملیات امدادی، (۷۵ درصد از کل عملیات‌های امدادی) مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.
شدت تصادفات نسبت به سال گدشته منجر به رشد ۴.۵ درصدی مصدومان شده است. همچنین بر اساس آمارها، میزان مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن به ویژه در چادرهای مسافرتی نسبت به سال گذشته رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد که توصیه می‌شود مسافران عزیز، موارد ایمنی را در استفاده از وسایل گرمایشی و پخت و پز در چادرها رعایت کنند.
با تلاش امدادگران در هفت روز گذشته تا امروز به پنج هزار و ۳۵۵ نفر امدادرسانی و ۴۴۴ نفر در راه‌مانده، اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۳۷۹ مورد انتقال مصدومان به مراکز درمانی و انتقال ۱۷۶ نفر نیز به مناطق امن، توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.
با آغاز فعالیت ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ تا امروز، ۴۱۸ هزار و ۸۱۳ نفر از خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر شامل خدمات پست‌های ایمنی و سلامت نوروزی، فضای دوستدار کودک، تیم‌های سحاب و آموزش‌های امدادی این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.
در این‌مدت با اجرای طرح‌های درمانی و دارویی، ۳۲ هزار و ۴۵ نفر به داروخانه‌های هلال‌احمر در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند. همچنین بیش از ۲۸ هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات درمانی، توانبخشی و واکسیناسیون حجاج، بهره‌مند شده‌اند.
بر اساس این گزارش، در مجموع در هفت روز ابتدایی آغاز طرح خدمات یکپارچه نوروزی هلال‌احمر، با مشارکت و تلاش ۸۹ هزار و ۴۱۸ نفر/روز امدادگر، جوان و داوطلب و فعالیت چهار هزار و ۲۵۸ پایگاه و مرکز به ۵۷۶ هزار و ۶۶ نفر، خدمات لازم ارائه شده است.
امدادگران جمعیت هلال‌احمر در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس، زنجان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر در حال امدادرسانی به متاثران از سیلاب و آبگرفتگی هستند.
در هر جای ایران که هستید و در صورت نیاز به امدادرسانی، امدادگران هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کنار شما خواهند بود. ندای امداد هلال احمر با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است. همچنین پایگاه اطلاع رسانی آموزشی هلال‌احمر برای ارائه آموزش‌های امدادی در دسترس هموطنان است.









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات