دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

۹ هزار تخت بیمارستانی در سال جاری اضافه می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره‌برداری رسیده است، از افتتاح ۹ هزار تخت دیگر در سالجاری خبر داد.

سلامت- رمزگشانیوز؛ ایرنا نوشت: بهرام عین اللهی روز دوشنبه در دیدار حنان حسن بلخی مدیر جدید منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در تهران که در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: در راستای توسعه شبکه بهداشت و درمان در کشور ۱۵ هزار پروژه‌های عمرانی تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد. وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک و ۱۱ هزار دندانپزشک با اولویت مناطق محروم در نقاط مختلف کشور توزیع شدند. وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی ۶۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات دیگر در نظام سلامت کشور در یکسال اخیر می‌توان به تحت پوشش قرار گرفتن داروهای اساسی زیر چتر حمایت بیمه‌ها، کاهش صف انتظار کاشت حلزون به صفر و برخورداری بیماران از نعمت شنوایی، افزایش پیوند اعضا از جمله کبد و کلیه، غربالگری دیابت و فشارخون برای ۴۶ میلیون نفر اشاره کرد. عین اللهی با تاکید بر ارتقای برنامه سلامت خانواده در کشور، گفت: اکنون این برنامه در ۱۹۵ شهر در حال اجراست و تا پایان فعالیت دولت سیزدهم سراسری خواهد شد. وزیر بهداشت با بیان اینکه هر کدملی دارای مراقبت سلامت می شوند، اظهار کرد: خانواده کوچکترین نهاد در کشور است که می تواند با برنامه‌ریزی و نظارت درست، افراد خانواده تحت پوشش برنامه های سلامت قرار گیرند.

انتقال تجربیات ایران برای اجرای برنامه سلامت خانواده در کشورهای منطقه 
عین اللهی گفت: برنامه سلامت خانواده در جهت پزشکی پیشگیری محور فعالیت می‌کند و امیدواریم به سایر کشورهای منطقه مدیترانه شرقی انتقال دهیم. وی با اشاره به وجود حدود ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور تصریح کرد: می‌توانیم تجربیات خود را در حوزه آموزش، گردشگری سلامت، استفاده از مراکز تحقیقاتی و بهداشت به کشورهای منطقه مدیترانه شرقی منتقل کنیم.

سازمان‌های جهانی در موضوع غزه باید کار عملیاتی کنند
وزیر بهداشت در ادامه به شرایط انسانی و بهداشتی در نوار غزه فلسطین اشاره کرد و گفت: سازمان‌های جهانی باید اعتبار در میان مردم پیدا کرده و به حرف‌های خود عمل کنند؛ در غزه متاسفانه فقط حرف دیده‌ایم و عمل ندیده‌ایم. عین اللهی با بیان اینکه در غزه مشکلات فقر و قحطی وجود دارد، تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت باید کار عملیاتی کند. وی به این نکته اشاره کرد که بسیاری از کارکنان سلامت روزانه به من مراجعه می‌کنند و داوطلب اعزام به غزه برای ارایه کمک های درمانی و دارویی به فلسطینیان هستند. وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر روند کنونی ادامه یابد، باید تشکیلات جدیدتری ایجاد شود تا با همکاری کشورهای منطقه مشکلات حل شود. وی یادآور شد: در مدیترانه شرقی بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و فقر وجود دارد که باید با همکاری همه سلامت منطقه ایجاد شود. عین اللهی افزود: هنوز برخی کشورهای منطقه با بیماریهای واگیردار همچون مالاریا درگیر هستند و ما باید با همکاری سایر کشورها به ریشه کنی این بیماری‌ها کمک کنیم.

همکاری با کشورهای منطقه، سیاست دولت سیزدهم است
وزیر بهداشت گفت: سیاست دولت سیزدهم همکاری با کشورهای منطقه است و ایران با تمام زیرساخت‌ها، پزشکان و مراکز تحقیقاتی آمادگی همکاری داشته و بسیاری از کشورهای منطقه را آموزش می دهد ابتلا به بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر کاهشی شود. 







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات