شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سند تحول بنیادین باید به کف مدارس برود

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از نشانه‌های راهیابی سند تحول به صحنه همین رویداد «الفتا» بود که فرصتی برای دیده شدن مدارس و مدیران فراهم کرد، این نیاز ما است و باید ما پیشرفت‌های مدرسه را روایت کنیم. اگر ما روایت نکنیم، روایت می‌کنند ما را آن‌گونه که نیستیم.

جامعه- رمزگشانیوز؛ وزارت آموزش و پرورش نوشت: رضامراد صحرایی در آیین رونمایی از پوستر دومین رویداد بین‌المللی «الفتا» و تجلیل از برگزیدگان مدارس پیشتاز تحول اظهار کرد: کاهش فاصله بین سند و صحنه آن چیزی است که هدف اصلی رویداد الفتا بوده و هست. سند تحول، سند خوبی است اگر چه زمان بروزآوری آن فرا رسیده است، اما سند تا صحنه فاصله دارد و ما نتوانستیم تحول را به کف مدرسه ببریم.
وی ادامه داد: در روایت یک رویداد، باید پیشرفت‌ها را روایت کرد و باید نشان داد که در نظام آموزش و پرورش چه قله‌هایی وجود دارد.
صحرایی با تاکید بر اینکه «از همدیگر آموزی» هدف اصلی ما است، افزود: «پیشرفت‌های یک مدرسه نباید در درون آن مدرسه بماند، خلاقیت‌ها باید تکثیر شوند، باید به توان هم برسیم، اینها هدف الفتا است.
وی با بیان اینکه الفتا یک رویداد گفتمان‌ساز بوده و هست، گفت: در ادامه این رویداد، با بهره‌گیری از تجربه پیشین، هم باید دومین دوره را خوب برگزار کنیم و همه نتایج را خوب به نمایش بگذاریم.
صحرایی با تاکید بر اینکه دیوار بین مدرسه‌ها باید با حفظ تمام ضوابطی که دارند، برداشته شوند، گفت: پیشرفت‌هایی که می‌تواند به مدرسه کمک کند باید دیده شوند. برای نمونه در رویداد «ستاپ»، پیشرفت‌های قابل توجهی بود ولی مدارس ما از آن‌ها بی‌اطلاع هستند. باید مدارس ما از این‌ها باخبر باشند و مورد استفاده قرار بگیرند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از اینکه الفتا به هدف اصلی خود یعنی گفتمان‌سازی رسید و از اینکه در مسیر دومین هدف خود یعنی تحول‌سازی قرار گرفته است، جای خوشحالی است. ما به روش سنتی، زمان لازم را برای حرکت نداریم بلکه باید با روش‌هایی نوآورانه پیش برویم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جمله دانشمند شهید، شهید طهرانی مقدم که «فقط آدم‌های ضعیف به اندازه بودجه‌شأن کار می‌کنند»، گفت: ما باید تحول شناختی را رقم بزنیم و مدیران موفق‌مان را نشان دهیم و دیگران از آن‌ها یاد بگیرند و تکثیر شوند.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات