شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
اخبار ویژه
در ادامه اظهارنظرها و سخنان رئیس‌جمهور منتخب، امروز مشروح اولین گفت‌وگوی رسانه‌ای پزشکیان با رسانه KHAMENEI.IR، سه روز پیش از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری و آغاز به کار رسمی وی منتشر شد.
رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم گفت: تقریبا تمامی گمانه‌زنی‌ها از نتایج بررسی نامزدها در کمیته‌ها نادرست یا ناقص بوده و بیشتر برای تشویش افکار عمومی و دامن زدن به نگرانی یا خبرسازی و فشار روانی منتشر شده‌اند.
آقای دکتر مسعود پزشکیان صبح پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ در گفت‌وگوی تفصیلی با رسانه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای KHAMENEI.IR، به تشریح رویکرد دولت خود پرداخت.
بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان تهران که در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شده بود، عصر امروز پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ در محل برگزاری این کنگره در حرم مطهر امام خمینی(ره) منتشر شد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعتبارنامه رئیس‌جمهور منتخب دکتر مسعود پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا و به دفتر رهبر معظم انقلاب تقدیم شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بر مزار شهیدان حسین امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه، سردار سید مهدی موسوی فرمانده حفاظت رئیس‌جمهور شهید رئیسی، شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی از همراهان شهید زاهدی در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه و وحید زمانی‌نیا از شهدای محافظ شهید حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد حضور یافتند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سید احمدرضا دستغیب را به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.
رئیس جمهوری منتخب مردم با بیان اینکه مردم با حضور در انتخابات مشتی بر دهان جریانات خارج نشین زدند، تصریح کرد: آنهایی که پای صندوق رای هم نیامدند، مردم ما هستند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در مورد انتخابات آمریکا گفت: همانطور که پیش از این نیز گفته‌ایم، برای ما آمدورفت اشخاص و دولت‌ها در آمریکا فی نفسه اهمیتی ندارد و آنچه مهم است این است که دولت آمریکا درطول سال‌های گذشته همواره نگاهی خصمانه و سیاست خصمانه در ارتباط با ایران در پیش گرفته و آنچه که می‌تواند فضای مناسبات را تغییر دهد، تغییررفتار خصمانه آمریکا نسبت به ملت ایران است.
رئیس جمهوری منتخب مردم، وظیفه دولت ایران را پیگیری مطالبات به حق همه مردم دانست و گفت: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه قهرمان و جبهه مقاومت در سطح ملی و بین‌المللی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر می‌داند.
رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
نشست اعضای کمیته‌های مشورتی انتخاب دولت چهاردهم، با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منختب مردم در سالن اجلاس سران برگزار شد.