شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
اخبار ویژه
شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام کرد: ساعت کار تمامی واحدهای ستادی و شعب بانک‌ها با توجه به افزایش دمای هوا و لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق در روزهای شنبه و یکشنبه تا ساعت ۱۱ صبح خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی با اعلام رونمایی از نرم افزار جامع مدیریت منابع، دارایی‌ها واملاک صندوق ملی مسکن گفت: این نرم‌افزار مسیر ساخت مسکن را برای دولت هموار می‌کند.
رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن درباره منابع این صندوق اعلام‌کرد: از زمان تأسیس تا کنون ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن در بخش مسکن هزینه شد که ۲۰ هزار میلیارد تومان از این منابع از محل مستقیم منابع صندوق و بقیه از منابع غیرمستقیم و آورده مردم تأمین شده است.
گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.
ارز اربعین در مجموع در سه‌هزار و ۱۶۸ شعبه و باجه منتخب هفت بانک عامل در اقصی نقاط مناطق شهری و روستایی از روز یکشنبه (هفتم مرداد) تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ عرضه می شود. همچنین امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین نیز در برخی از بانک های عامل مهیا شده است.
مرکز آمار ایران گزارش داد: نرخ تورم سالیانه در تیرماه ۱۴۰۳ برای خانوارهای کشور به ۳۵.۵ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ۶ دهم واحد درصد کاهش یافته است.
رئیس کل گمرک ایران با اعلام اینکه تجارت خارجی کشور در ۴ماهه نخست امسال بدون نفت به ۳۶ میلیارد دلار رسیده است، گفت: از مجموع تجارت خارجی کشور در سال جاری ۱۷.۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و ۱۸.۵ میلیارد دلار واردات انجام شده است.
بانک مرکزی اعلام کرد: از اول فروردین‌ماه تا ۳۰ تیرماه امسال، ۲۱ میلیارد و ۴۴۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی تأمین شده است.
نخستین جشنواره رسانه‌ای خوشه طلایی، در حوزه کشاورزی و در چهار بخش آثار و محصولات رسانه‌ای (یادداشت، مقاله، گزارش، عکس و تولیدات تصویری)، رسانه‌های برگزیده عمومی و تخصصی، انسان- رسانه‌ها و پرونده خبری برگزار می‌شود.
خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به هشت میلیون و ۵۴۷ هزار تن تا پایان تیرماه رسید.
معاون هماهنگی توزیع شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) با اشاره به اینکه تعداد اندکی از مشترکان خانگی مصارف بالای ۲ تا ۳ برابر الگو دارند، گفت: در دو هفته آینده ناگزیر هستیم به دلیل جلوگیری از تضییع حقوق دیگر مشترکان ابتدا نسبت به محدودسازی برق آنها و در صورت لزوم نسبت به قطع برق اقدام کنیم.
گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: در چهار ماهه ابتدایی امسال، هشت میلیون و ۲۴۷ هزار تن کالای اساسی به ارزش چهار میلیارد و ۸۸۱ میلیون دلار وارد و از گمرکات کشور ترخیص شد.
رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام‌ کرد: واردات خودرو سواری نو ترخیص قطعی شده از گمرکات کشور در چهار ماهه سال جاری به مرز ۱۰ هزار دستگاه رسید.