پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

با اجرای نمایش «آلبرت کشته شد توی جنگ»؛

به وضعیت زنان در دوران جنگ پرداخته می‌شود

نمایش «آلبرت کشته شد توی جنگ» روایت‌گر نگاهی انسانی به وضعیت زنان در تمام کشورهایی است که درگیر جنگ هستند.

فرزانه یوسفیان

هرچه درباره تئاتر و هنرمندان البرز سخن بگوییم، باز کم است. هنرمندانی که با کمبودها و عدم زیرساخت های مناسب همچنان به فعالیت در حوزه نمایش مشغول هستند و خم به ابرو نیاورده اند. هنرمندانی که در کنارِ فعالیت های خود، به فکر نسل های بعدی هستند و علاقمندند هنرِ خود را اشاعه دهند. حال که اوضاع پلاتوها و مراکز دولتی استان مناسب نیست، بخش خصوصی به دادِ مشکلات حوزه نمایش رسیده است. هستند مراکز، آموزشگاه ها و کلاس هایی که با بهره جستن از پیشکسوتان، هنرجویانِ بسیاری را آموزش می دهند و در مسیر هنری، یاری شان می کنند.

خانه تئاتر البرز، با برگزاری دوره های مهارتی آزاد بازیگری با مدرک رسمی و برگزاری دوره های نمایش خلاق برای افزایش اعتماد به نفس و مهارت های ابراز وجود، توانسته در حوزه نمایش اتفاق های خوبی را رقم بزند. این بار نیز و با همت موسس خانه تئاتر البرز، اجرای کارگاهی هنرجویان این مرکز در کرج برگزار می شود.

فرانک فروتن تهیه کننده، نویسنده و کارگردان نمایش «آلبرت کشته شد توی جنگ» در گفتگو با خبرنگار رمزگشا نیوز از اجرای کارگاهی هنرجویان خانه تئاتر البرز می گوید.

این هنرمند درباره روایت داستان نمایش «آلبرت کشته شد توی جنگ» گفت: این نمایش که روایتگر مسائل جنگ جهانی دوم است، نگاهی انسانی به وضعیت زنان در تمام کشورهایی است که درگیر جنگ هستند.

فروتن ادامه داد: «آلبرت کشته شد توی جنگ» اجرای کارگاهی هنرجویان خانه تئاتر البرز است که در فضایی اکسپرسیونیستی اجرا می شود. ابتدا طرح نویسنده برای پرفورمنسی ضدجنگ بوده که در کارگردانی و به صورت کارگاهی تبدیل به یک نمایش صحنه ای شده است.

کارگردان البرزی در بخش دیگری از سخنانش به عوامل نمایش «آلبرت کشته شد توی جنگ» اشاره کرد و گفت: صبا احمدی، بهار باقری، غزاله باب زرتابی، حسن پردل، مهسا حبیبی، سیما خدایار و مائده ملاجان، بازیگران این نمایش هستند. زهره شکرگزار طراح گریم، آرزو برنگی طراح صحنه و مصطفی کمالی مدیرصحنه، این نمایش هستند.

نمایش «آلبرت کشته شد توی جنگ» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی فرانک فروتن از 28مهر تا اول آبان ماه ساعت 19:30 در تئاتر شهرکرج به روی صحنه می رود.

انتهای پیام


 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات