دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با هنرمند پیشکسوت موسیقی

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با هنرمند پیشکسوت موسیقی

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در دیدار با هنرمند پیشکسوت موسیقی گفت: تکریم و بزرگذاشت بزرگان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر از اصلی‌ترین وظایف و برنامه‌های در دست اقدام اداره کل متبوع است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه دیدارهای خود با پیشکسوتان استان البرز، به همراه محمود دهقان هراتی، معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاد حکیم رابط، رئیس انجمن موسیقی استان، نیکنام حسینی، رئیس موسسه هنرمندان پیشکسوت  البرز و جمعی دیگر از هنرمندان  با استاد «شاپور رحیمی» از هنرمندان و خوانندگان پیشکسوت موسیقی سنتی دیدار کردند.

«ناصر مقدم» در این دیدار، ضمن تفقد از این هنرمند برجسته البرزی گفت: اساتید و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر، ذخایر ارزشمند و الگوهای گرانسنگی هستند که از سرمایه‌های معنوی البرز محسوب می‌شوند و همه باید تلاش کنیم تا ضمن بهره‌مندی حداکثری از توان و تجربه و رهنمودهای این عزیزان، نسل جوان را با ایشان پیوند داده و تجربه و توان ایشان را به نسل‌های بعدی آموزش دهیم و منتقل کنیم.

وی در ادامه افزود: تکریم و بزرگذاشت و سرکشی به بزرگان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر از اصلی‌ترین وظایف و برنامه‌های در دست اقدام اداره کل متبوع است و امیداست دیدار با هنرمندان پیشکسوت البرزی استمرار یابد.

شایان ذکر است که استاد «شاپور رحیمی» از هنرمندان موسیقی سنتی ایران است و آثار فاخری را در زمینه موسیقی خلق کرده و همچنین دوره‌ای مسئولیت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی وابسته به سازمان صدا و سیما را نیز به عهده داشته است.

 وی هم اکنون ساکن کرج بوده و شاگردان زیادی را پرورش داده است و در حال حاضر به علت بیماری قادر به ادامه ارائه آثار هنری در قالب آواز نیست.

در این دیدار استاد شاپور رحیمی ضمن خوش آمد گویی به مهمانان، بعد از چهار سال به نوازندگی قطعه‌ای زیبا و منتخب از آثار خود پرداخت که با آواز استاد جمشیدی همراه بود.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات