چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس کتابخانه‌های عمومی کرج:

کرج نیازمند افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ای است

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج گفت: سرانه فضای کتابخانه‌ای این شهرستان کافی نیست و باید اقدامات موثری برای توسعه این حوزه داشته باشیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «محسین زکریا پور» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج افزود: اکنون ۲۰ کتابخانه در کرج داریم که به ازای هر ۱۰۰ نفر یک مترمربع فضا برای مطالعه وجود دارد.

وی ادامه داد: در افق ۱۴۰۰ حداقل این فضای مطالعه باید به هشت برابر افزایش یابد که برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت در این زمینه داریم.

زکریاپور یادآورشد: ۴۰۰ عنوان برنامه در زمینه‌های مختلف برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کرج در هفته کتابخوانی پیش‌بینی شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج گفت:  این برنامه‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در کرج در هفته کتابخوانی برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به برگزاری شب‌های شعر و کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات درحوزه کتابخوانی کرج نبود کتابخانه مرکزی است که باید تدابیر جدی برای جذب بودجه و رفع موانع در این زمینه داشت چرا که کتابخانه‌های عمومی با ایجاد فضایی مناسب، بهترین بستر برای رشد و تعالی فرهنگی یک جامعه و به ویژه فرهنگ عمومی مردم است.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات