سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 لزوم تعامل بیشتر شهرداری‌های کشور با میراث فرهنگی

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین گرامیداشت روز جهانی موزه که در کاخ مروارید مهرشهر برگزار شد، گفت: انتظار می‌رود شهرداری‌های کشور در حفاظت از این آثار با میراث فرهنگی تعامل بیشتری داشته باشند.

به گزارش رمزگشانیوز«محمدرضا کارگر» ضمن بیان این مهم که برخی از شهرداری‌ها از وجود آثار تاریخی و میراث فرهنگی به جامانده در بافت‌های تاریخی ناراضی و گله‌مند هستند، گفت: برخی شهرداری‌ها این ابنیه تاریخی را  معضلی بر سر راه توسعه شهر دانسته و به فکر تخریب و ساخت آسمانخراش و درآمدزایی هستند.

مدیر کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت: متاسفانه افرادی هم هستند که بخش‌هایی از تاریخ گذشته ایران را  به دلایل اعتقادی دوست ندارند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ گذشتگان در جوامع مختلف بشری زنده و پویا است، افزود: انسان برای ادامه حیات و زندگی خود باید بداند که از کجا آمده و چه تاریخی داشته است. ما ایرانی‌ها باید بدانیم که چقدر در تمدن بشری نقش داشته‌ایم و چقدر از اولین‌های تاریخ جهان متعلق به تمدن ایرانی است.

کارگر گفت: هویت تاریخی به ما شخصیت، امید و جسارت برای برنامه ریزی می‌دهد تا با افتخار بگوییم که ایرانی هستیم و این افتخار از طریق میراث فرهنگی نصیب ما شده است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا برای نخستین بار در جوامع بشری ایجاد شده است بیان کرد: تاریخ گواه است که مواردی مانند خشکسالی‌ها در گذشته وجود داشته به طوری که داریوش پادشاه هخامنشی در کتیبه بیستون خطاب به اهورامزدا خواسته بود که این سرزمین از خشکسالی به دور بماند و این نشان می‌دهد که تمدن و فرهنگ ما با وجود خشکسالی دست و پنجه نرم کرده است.

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت: وقتی بهتوجه می‌کنیم حین شناخت فرهنگ از تجربیات گذشته برای مدیریت امروز و فردا بهره می‌بریم.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات