شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

طباطبایی‌نژاد در دومین نشست خبری مجازی مطرح کرد

نمایش همه فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر در سراسر کشور

دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال نخستین بار همه فیلم‌های حاضر در جشنواره در سراسر کشور نمایش داده می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز ؛ «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در دومین نشست خبری مجازی که در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شده است فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که ایام پیش‌رو که با جشنواره فیلم فجر آغاز می‌شود، مقبول و مطلوب اهالی سینما باشد.

وی به طراحی اولیه جشنواره سی و نهم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حرکت کاهشی ابتلا به کرونا در کشور، به گزینه نمایش مردمی جشنواره رسیدیم و جشنواره در هفتاد سالن سینمای تهران و شهرستان‌ها برای مردم نمایش داده خواهد شد ضمن آن که امسال همه علاقه‌مندان به سینما در تمام استان‌ها می‌توانند همه آثار جشنواره را ببینند و در آرای مردمی شرکت کنند.

طباطبایی‌نژاد افزود: ما همه تلاش را به خرج دادیم که جشنواره‌ای ایمن و با نشاط را پیش رو داشته باشیم.

در بخش پرسش و پاسخ رسانه‌ها، دبیر جشنواره درباره راهیابی تعداد پایین آثار به جشنواره و دو روز نمایش تکراری گفت: از ابتدا گفته شده بود که فیلم‌ها برای سیمرغ داوری می‌شوند و نه نمایش.

 طبق زمان‌بندی جشنواره قرار شد در هشت روز برگزار کنیم و روز بیستم و بیست و یکم را به نمایش نامزد‌های بهترین فیلم اول و بهترین فیلم جشنواره اختصاص دهیم. تعداد آثار به گونه‌ای نبود که هر ده روز برنامه پر شود.

دبیر جشنواره درباره همکاری سمفا، از همکاری این سامانه با جشنواره تشکر کرد و گفت: همه تمهیدات لازم برای این سامانه و فروش بلیت‌ها در سامانه‌های دیگر صورت گرفته است و ان شاءالله جشنواره در این بخش بدون کاستی پیش برود.

طباطبایی‌نژاد افزود: تماشاگران توسط سمفا آرای خود را در بخش بهترین فیلم تماشاگران ثبت خواهند کرد.

دبیر جشنواره فجر درباره علت فرصت ندادن به فیلم‌های خارج از جشنواره در سینمای رسانه افزود: پیشنهاد‌های مختلفی در این زمینه وجود داشت. ما قرار گذاشتیم نمایش از بعدازظهر شروع شود و نوبت صبح گرفتاری خودش را داشت و از نظر شیوه نامه این امکان وجود نداشت ضمن این که انتخاب آثار جامانده از بخش مسابقه دشوار بود و اگر هر تعداد انتخاب می‌کردیم، دوستان دیگری هم این مطالبه را داشتند. جمع‌بندی ما این بود که از این کار صرف نظر کنیم.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات