یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه بین المللی عکس «کیمیاگر»

این روزها گالری لونا سانات استانبول آماده می شود تا میزبان آثار 53 عکاس از کشورهای ایران، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، روسیه، هلند، ترکیه، سوریه و کانادا با 66 اثر در نمایشگاهی با عنوان «کیمیاگر» باشد. 

به گزارش رمزگشانیوز ؛ به نقل از  پیام آشنا، این نمایشگاه که توسط گروه هنری نیلی برگزار می شود از برترین عکاسان جهان دعوت به عمل آورده تا آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند. 

«بابک عجمی» که کیوریتور این رویداد است، می گوید: با رایزنی هایی که با دفتر مارینا کانو، سفیر جهانی برند کَنون صورت گرفت یک اثر از او به صورت افتخاری در این نمایشگاه بین المللی به نمایش در می آید.  همچین رامونا زوردینی از ایتالیا نیز با پیگیری های مستمر به مهمانان ویژه این نمایشگاه پیوسته است. دو عکاس دیگر از از آکادمی هنرهای زیبا در ایتالیا از دیگر مدعوین به «کیمیاگر» هستند و ازگ یوکسل  ( ( Özge Yüksel از کشور ترکیه نیز در این نمایشگاه حضور دارد.  

عجمی در ادامه از تلاش ها و پیگیری های مستمر دکتر حامد نصرآبادیان و تیم اش در ایران تشکر کرد که موفق به جلب نظر استاد بابک برزویه، با سابقه ترین عکاس سینمای ایران به عنوان مهمان افتخاری این نمایشگاه شده اند. حضور او در این رویداد هنری توجه بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است. 

آهو خردمند، فقیهه سلطانی، حامد نصرآبادیان و محمود کاملی از مدعوین ایرانی به این نمایشگاه هستند.  

انتخاب آثار این نمایشگاه توسط تیم تحت مدیریت دکتر حامد نصرآبادیان و مهندس فرشاد شبستری انجام شد و روند جمع بندی و انتخاب آثار از همه کشورها به مدت سه ماه به طول انجامید. هنرمندان مشتاق از سراسر جهان آثاری را جهت بررسی و انتخاب در اختیار گروه هنری نیلی قراردادند که پس از بررسی در نهایت 66 اثر توسط هیئت ژوری مورد تایید قرار گرفت.  

با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا در صدد بودیم مکانی به مراتب امن جهت برگزاری نمایشگاه در نظر بگیریم که با توجه به بررسی های به عمل آمده و تدابیر مثبت سلامت که توسط دولت ترکیه در نظر گرفته شده بود ما را به تشکیل این نمایشگاه گروهی در شهر زیبای استانبول سوق داد.  

لازم به ذکر است از تمام تلاش های شبانه روزی دکتر حامد نصر آبادیان، خانم ازگه یوکسل ( ( Özge Yüksel  و خانم ونسا آنایا ( Vanessa Anaya Villegas  )  کمال تشکر را داریم.  

عکاسان افتخاری ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه : 
آهو خردمند، فقیهه سلطانی، بابک برزویه، حامد نصرآبادیان، محمود کاملی

اسامی عکاسان ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه به شرح ذیل است: 
اشکان آبگون، نرگس احمدی، نسیم افراسیابیان، صالح باحجب ابراهیمی، ریحانه تسلیمی، الهام جلالی، نازنین جمال آبادی، حمید جمالی، فائزه حنایی، الهه حمیدی، بهاره خسروی، پرستو رضاالله، فردیس زارع، مازیار زحمت کش، مینتا سمیعی، ریحانه سلیمان پوریان، شهرزاد شانیان، سپهر شاهی، منصوره شیری، سمیرا طلوعی، فرشته عبداللهی مهر، عطا غلامی، فاطمه غفاری، آزاده قرشی، محمد مهدی کاظمی، فاطمه گرجی، نرگس مجیدی، محمود کاملی، هیلانه محمودی، شهراد متولی، الهه نیک پی، حسام نبوی، کیانا یزدان جو، ثمن رستگار، پیمان مهدوی، مریم زندیه وکیلی، مهدی کرمی مصلح.

 Mariacano , Ramona Zordini ,   Özge Yüksel , Tyler Griffin , Slava Soldatov , Rosy Suppa , Teresa Maria , Zofia Goss , Tanya Nicole Roberts , Anastasia Cetinkaya , Catherine Boro , Margaret Reznick. 
این نمایشگاه توسط گروه هنری نیلی و در گالری لونا سانات استانبول در کشور ترکیه و 8 بهمن ماه سال جاری افتتاح می شود و بازدید برای عموم مردم آزاد است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات