شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 با حضور وزیر میراث فرهنگی؛

 نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی البرز گشایش یافت

نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان البرز روز یکشنبه با حضور دکتر «علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در کرج گشایش یافت.

به گزارش رمزگشانیوزاین نمایشگاه با همکاری شرکت حامیان میراث‌فرهنگی، گردشگری  و صنایع ایرانیان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال و در فضایی به وسعت ۶۰۰ مترمربع در طبقه همکف ساختمان  اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

در این نمایشگاه انواع صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تولید شده به ویژه در کارگاه‌های تولیدی استان از قبیل منبت، معرق، قلم‌زنی، چرم‌دوزی، گلیمبافی، شیشه، لعاب، سفال و امثال آن در دید عموم عموم قرار گرفته است.

«فریدون محمدی» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: این اداره کل به عنوان حامی هنرمندان و متولی امور فرهنگی در استان، همواره دغدغه حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی را داشته و تاکنون در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری‌های مستمر و همکاری نهادهای مربوطه این امر مهم در استان تحقق پیدا کرد.

 محمدی وجود هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و همچنین گردشگرپذیر بودن استان نیاز به ایجاد نمایشگاهی برای عرضه این محصولات احساس می‌شد.

انتهای پیام/
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات