شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز:

پیگیر ارائه خدمات شبانه‌روزی به گردشگران محور کرج- چالوس هستیم

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: ارائه خدمات 24 ساعته در محور کرج- چالوس به شدت احساس می شود و ما به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ حجت الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری در نشست هم اندیشی واحدهای پذیرایی محور کرج- چالوس گفت: در جامعه ما در شرایط کنونی همه فعالان اقتصادی به نوعی گرفتار وضع موجود هستند، امروز کسانی که در امر صنعت، تولید و ارائه خدما‌ت گردشگری فعالیت دارند فقط بایستی عاشق باشند در غیر این صورت بر اساس معادلات و روال طبیعی این کار توجیه‌پذیر نیست. ما متولیان امور باید نگاهمان را تغییر داده و  با درک شرایط موجود به یاری تلاشگران عرصه اقتصادی اعم از صنعت و تولید و خدمات گردشگری بشتابیم.

وی در ادامه گفت: نخستین وظیفه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز صدور موافقت اصولی اولیه برای متقاضیان سرمایه گذاری در امور گردشگری است دومین وظیفه ما پس از کسب مجوزها و استعلام های لازم صدور پروانه بهره برداری و بعد نیز نظارت بر عملکرد و نحوه ارائه خدمات در چارچوب ضوابط و مقررات برای این واحدهاست. در امر نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری با مدارا نگاه می‌کنیم و واحدها را بیشتر به آموزش حرفه‌ای در حوزه گردشگری پرسنل تشویق می کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز با اشاره به اینکه محور کرج- چالوس و حوزه آبریز طالقان دو منطقه ویژه در استان البرز هستند، گفت: تامین آب شرب مردم تهران بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی در دو منطقه محور کرج- چالوس و حوزه آبریز طالقان قفل شده است. بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی به وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البته با محوریت وزارت راه و شهرسازی ماموریت داده شده با تهیه طرحی برای موضوع مناطق تفرجگاهی این دو منطقه سیاست گذاری انجام شود، اما متاسفانه با گروه مشاورین معرفی شده توسط وزارت راه و شهرسازی قطعاً کاری از پیش نخواهد رفت چون نگاه ایشان نگاهی به دور از واقعیت های موجود در این منطقه و قابلیت‌های گردشگری آنهاست.

این مسئول تاکید کرد: با ارسال نامه‌ای به مقام عالی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیان شد که با شرایط موجود در موضوع حوزه آبریز طالقان و محور کرج- چالوس گشایشی صورت نخواهد گرفت و تنها راه چاره سپردن امور به دست متولی اصلی گردشگری یعنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و تا زمانی که این مهم محقق نشود دستیابی به یک راه حل درست بسیار سخت و دشوار خواهد شد.

صابری در بخش دیگری از سخنانش گفت: از واحدهای پذیرایی انتظار داریم با ارائه خدمات درست، قانون مداری و عدم تخلف های بهداشتی و رفتاری، باعث سربلندی ما شوند نه خجالت و سرافکندگی و همین طور ما نیز بایستی متقابلا این گونه رفتار کنیم.

وی در ادامه گفت: روند صدور مجوز برای برگزاری موسیقی زنده در اماکن تفریحی و پذیرایی بسیار نادرست است. چه لزومی دارد مجموعه متقاضی پس از درخواست به سازمان میراث فرهنگی و مکاتبه این سازمان با وزارت ارشاد به نتیجه دلخواه برسد در حالیکه هنرمندان به صورت فردی قبلا از وزارت ارشاد مجوز موسیقی دریافت کرده اند و این به نظر بنده یک دور باطل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز در پایان سخنانش گفت: ۲۴ساعته شدن ارائه خدمات به مسافران و گردشگران محور کرج- چالوس بسیار واجب و ضروری است چرا که پس از ساعت نیمه شب دیگر واحدی به این افراد خدمات ارائه نمی‌کند و این نیاز به شدت احساس می شود و ما به صورت جدی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

انتهای پیام
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات