سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر البرز مطرح شد؛

با وجود 500 میلیون تردد در سال 97، سهم اقامت در البرز بسیار ناچیز است

بیش از ۵۰۰ میلیون تردد در سال ۹۷ در مسیر های استان البرز به ثبت رسیده است اما سهم اقامت در این استان بسیار ناچیز بوده است.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ در  جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان البرز علی درویش پور گفت: در دو دهه گذشته توزیع اعتبارات، صنعتی بوده است، اما اخیراً توزیع اعتبارات به سمت مباحث گردشگری متمایل شده است و ما از این موضوع باید حداکثر استفاده و بهره را ببریم و خودمان را با شرایط وفق ندهیم بلکه تغییر ایجاد کنیم.

 وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ میلیون تردد در سال ۹۷ در مسیر های استان البرز به ثبت رسیده است اما سهم اقامت در این استان بسیار ناچیز بوده است چرا که اثر بخشی لازم در کارهای روزمره وجود ندارد به دنبال کار ماندگار باشیم و این پتانسیل تنها در گردشگری یافت می شود.

 معاون امور عمرانی استانداری البرز در بخش دیگری از سخنانش گفت: دستگاه های اجرایی بایستی کلیه خدماتی که در ایام نوروز ارائه می‌دهند را در ایام تابستان هم ادامه داده و گزارش آن را ارائه دهند.

این مسئول در خصوص معابر شهری و برون شهری استان گفت: نازیبایی های اتوبان کرج، قزوین را بایستی احصا و مرتفع کنیم. به واسطه اینکه بزرگترین معبر کشور از استان ما می گذرد بایستی گردشگران عبوری را از این مسیر جذب کنیم، قطعاً با ظاهری آراسته و زیبا برای استان می توان مسافران عبوری را به داخل جذب کرد. اعتقاد بنده این است که اگر همه کارها و مخارج را کنار گذاشته و فقط این مسیر را زیباکنیم خروجی بیشتری خواهیم گرفت. این موضوع در مورد تمامی مسیر ها از جمله محور کرج، چالوس نیز صدق می کند. ورودی های استان یک نقیصه بزرگ است که بایستی اصلاح شود و با نصب المان های استان تزیین شود.

درویش پور در پایان گفت: برگزاری همایش و تور یک روزه برای شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی شهر تهران در استان البرز می تواند رویدادی تاثیر گذار در مسیر برگزاری تورهای یک و چند روزه از سوی این مراکز در استان البرز باشد. برگزاری جشنواره بازی های محلی توسط اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداران استان می تواند در رونق گردشگری تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات