سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

همزمان با هفته دولت؛

دو کتابخانه در فردیس افتتاح می‌شود

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی فردیس از افتتاح کتابخانه مسجد المهدی و کتابخانه ویژه کودکان قاصدک در هفته دولت خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس به ریاست رئیس شورای اسلامی شهر فردیس و با حضور مسئول امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان، رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده امام جمعه و مسئول امور مساجد شهرستان و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری فردیس برگزار شد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی فردیس ضمن اشاره به افتتاح کتابخانه مسجد المهدی و کتابخانه ویژه کودکان قاصدک در هفته دولت گفت : جشنواره کتابخوانی رضوی نیز با هدف آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده ها با سبک و شیوه زندگی رضوی، مسابقه دهمین جشنواره رضوی را برای تمام مقاطع سنی در نظر گرفته که اطلاعات مربوط به آن در سایت قید شده و در سطح شهرستان تبلیغ و اطلاع رسانی خواهد شد.

 «سیدعباس طباطبایی» افزود : باتوجه به گذشت سه سال از کلنگ‌زنی کتابخانه بعثت و عدم رغبت پیمانکاران  به اجرای این پروژه به دلیل اعتباری که به صورت اوراق مشارکت برای تکمیل آن اختصاص یافته از فرمانداری تقاضای مساعدت و پیگیری داریم.

وی گفت: با کمک مجمع خیرین کتابخانه‌ساز و شهرداری‌ها چهار کتابخانه در این شهرستان در دست احداث و توسعه است که با بهره‌برداری از آنها فضای کتابخانه‌های فردیس بیشتر می‌شود. بر این اساس   ۱۰۰ متر مربع  به فضای کتابخانه مقدس اردبیلی در شهرک وحدت و ۲۵۰ متر مربع به فضای  کتابخانه المهدی (عج) شهرستان فردیس افزوده شد.

طباطبایی گفت: اکنون عملیات تکمیل نخستین کتابخانه تخصصی کودک استان البرز با نام کتابخانه قاصد در پارک تندرستی فردیس با ۱۲۰ متر مربع زیربنا در حال انجام است.

رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس بیان داشت:  همچنین کتابخانه خیرساز ذبیحی در مشکین دشت فردیس با زیربنای ۲۸۰ مترمربع مراحل ساخت را می گذراند.

به گفته طباطبایی با بهره‌برداری از این چهار کتابخانه عمومی  ۸۰۰ متر مربع  به فضای کتابخانه‌های فردیس اضافه می‌شود ضمن آنکه هفت هزار نفر  عضو جدید در کتابخانه‌های شهرستان پذیرفته خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان فردیس با توجه به کثرت جمعیت در شرایط کنونی حداقل به ۱۰ کتابخانه دیگر نیاز دارد.

وی افزود: قرار است شورا و شهرداری فردیس یک کتابخانه اتوبوسی سیار در اختیار نهاد کتابخانه‌های فردیس قرار دهند که توسط نهاد کتابخانه تجهیز خواهد شد.

طباطبایی به اجرای پروژه  کتابخانه شهرک بعثت مشکین دشت به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع زمین اشاره کرد و گفت: برای احداث این کتابخانه سه میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادند که از این میزان ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به صورت اوراق از سوی برنامه و بودجه استان به شهرداری ارائه شده که اوراق به این صورت است که سال اول ۵۰ میلیون تومان و سال دوم ۱۵۰ میلیون تومان این اوراق به شهرداری اختصاص دادند که پیمانکار به این صورت کار قبول نمی‌کند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات