شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز:

9 واحد بوم‌گردی در البرز پذیرای مسافران است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز از فعالیت 9 واحد بوم‌گردی فعال در طالقان، ساوجبلاغ و جاده چالوس خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز؛ حجت الاسلام فخرالدین صابری با اشاره به اینکه این نشست در سه حوزه میراث فرهنگی، تصمیم گیری ها سیاست سازمان برای برنامه های بازسازی، مرمت احداث موزه ها و کیفیت بهره برداری از اماکن تاریخی در استان ها برای استفاده از کارهای مختلف بود، افزود: انتظار سازمان میراث فرهنگی از سازمان و ادارات کل استان ها توجه به بحث صنایع دستی است که یکی از ارزشمندترین برنامه های سازمان برای مشاغل خانگی و اشتغال پایدار و رونق اقتصادی است که اکثریت کالاهای آن صد در صد تولید داخل است.

وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری و سرمایه گذاری سیاست های سازمان برای سرمایه گذاران بخش گردشگری در نظر گرفته می شود و نظارت ما در بخش واحدهای پذیرایی و واحدهای اقامتی به خصوص با توجه به موضوع بوم گردی دارای اهمیت فراوان در استان ها و البرز است، گفت: در این حوزه فعالیت و کارهای بسیار خوبی در ارتباط با حمایت  از کسانی که خانه های خودرا در اختیار مردم قرار داده اند، داشته ایم.

صابری با بیان اینکه ما در حال حاضر در البرز 9 واحد بوم‌گردی فعال داریم که پذیرش مسافر انجام می دهند و در طالقان، ساوجبلاغ، جاده چالوس در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: بیش از 25 نفر برای این موضوع تقاضا داشته ایم که در حال گذراندن مراحل اداری هستند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای بوم‌گردی احداثی یا تبدیلی باشند و از نظر استحکام موارد لازم باید در آنها رعایت شود زیرا مردم قرار است از آنها استفاده کنند، تصریح کرد: ما در استان مقاصد جذاب گردشگری بسیاری داریم که یکی از آنها کاخ مروارید است که در حال حاضر کار مقاوم سازی پایه های آن به اتمام رسیده و برای ایمن سازی تجهیزات کاخ در حال حاضر کارگران در این مکان مشغول کار کردن هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اینکه من متاسفم که در این استان به شکل ظاهرا قانونی کاربری احداث واحدهای مسکونی را به تصویب رساندند و شورای عالی شهرسازی در دولت جدید این حکم را باطل کرد و گرنه این کاخ ضربه های بسیار زیادی می دید، گفت: در حال حاضر با حکم قضایی 27 هکتار از 170 هکتار این باغ در اختیار میراث فرهنگی است اما امروز نیازمند اعتبارات هستیم تا بتوانیم مشکلات این کاخ را به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: در ارتباط با مشکل کاروانسرای شاه عباسی شهردار کرج قول های بسیار مساعدی داده است و باید هرچه سریع تر مشکل این بنای تاریخی در کرج حل شود زیرا چهره ناخوشایندی در بین مردم و جامعه به وجود آورده است.

حجت الاسلام صابری با بیان اینکه در این مکان یک ساخت و سازی  در گذشته به اشتباه بهره برداری و کمیسیون ماده 100 انجام شده است که ما را دچار مشکلات فراوان کرده است، ادامه داد: نباید با بنای تاریخی مانند یک بنای تازه تاسیس برخورد شود و مشمول جریمه و یا حتی پلمب قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه برخورد صلبی با مجموعه تاریخی مانند پلمب کردن انعکاس نامطلوبی در اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به مساعدتی که شهردار کرج به ما داده است تا به امروز مشکل بنا تاریخی کاروانسرای شاه عباسی حل نشده است.

 انتهای پیام
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات