دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش میزان مشارکت انتخاباتی در البرز

استاندار البرز از افزایش میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری نسبت به انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی روز سه شنبه در نشست با ائمه جمعه استان البرز که در دفتر نماینده ولی فقیه در البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد،افزود: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ شاهد مشارکت ۲۸ درصدی مردم بودیم و امسال به رغم تبلیغات گسترده رسانه‌های معاند و بدخواهان نظام این رقم به ۳۰.۰۳۴ درصد رسید.
وی ادامه داد: خدا را شاکریم که انتخابات در کشور و به تبع آن در استان البرز براساس چهار مولفه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت برگزار شد.
استاندار البرز با بیان اینکه بیش از ۳۰ نشست در ستاد انتخابات البرز برگزار شد، ادامه داد: طبق مصوبه وزارت کشور نشست ستاد انتخابات استان ها بایداز ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شد اما در البرز از اسفند ۱۴۰۱ هر هفته شنبه‌ها برپا شد.
عبداللهی گفت: تمام مسئولان استان البرز به فراخور جلسه در ستاد دعوت شدند و نقاط ضعف و قوت حوزه مربوطه مورد بررسی قرار گرفت. 
وی افزود: نشست های مستمر با دست اندرکاران برگزاری انتخابات برگزار شد و در کنار کلاس ها و همایش توجیهی، اهمیت و ضرورت سلامت انتخابات و منویات رهبرمعظم انقلاب تشریح شد.
استاندار البرز گفت: البرز طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، ایران کوچک لقب گرفته بنابراین باید مظهر و نماد اقوام مختلف کشور باشد.
عبداللهی بیان کرد: حدود ۵۳۰ هزار نفر از واجدین شرایط اخذ رای استان در انتخابات مشارکت کردند و این تعداد در دوره قبل ۴۹۷ هزار نفر بوده است.
وی افزود: در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و بخش آسارا یک هزار و ۱۹۴ نفر شامل ۹۵۵ آقا و ۲۳۹ خانم به داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این دوره نام نویسی کردند.
استاندار البرز گفت: در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ نیز ۲۴۰ داوطلب شامل ۲۰۴ آقا و ۳۶ خانم ثبت نام کردند که در مجموع ۲ حوزه انتخابیه در ثبت نام متقاضیان خانم رتبه اول کشور را داشتیم. 
عبداللهی ادامه داد: در مرحله اول ۴۹۹ نفر از ثبت نام کنندگان تایید و در آخرین آمار ۴۶۳ نفر از داوطلبان نهایی شدند.
وی اظهار کرد: در نهایت ۳۹۹ نفر شامل ۳۵۱ نفر در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و بخش آسارا و ۴۸ نفر در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ، پای در عرصه رقابت گذاشتند.
استاندار البرز با بیان اینکه حدود ۲۶ هزار نفر وظیفه برگزاری انتخابات این دوره را بر عهده داشتند، افزود: امسال هزار و ۳۳۳ صندوق اخذ رأی در استان پیش بینی شد که نسبت به دوره قبل ۱۳۳ صندوق اضافه شد.
وی اضافه کرد: در نهایت در حوزه انتخابیه کرج علیرضا عباسی با ۱۰۸ هزار و ۲۴۱ رای به مجلس شورای اسلامی راه یافت و علی شیرین زاد با ۵۵ هزار و ۲۳ رای و مصطفی سعیدی سیرایی با ۴۰ هزار و ۲۳۶ رای به دور دوم رسیدند.
استاندار البرز گفت: در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ نیز علی حدادی با ۲۴ هزار و ۹۰۱ رای به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافت.
عبداللهی افزود: حجت الاسلام والمسلمین حسین ردایی با ۲۳۷ هزار و ۴۴۶ رای و حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح تفتی با ۱۹۲ هزار و ۵۵۹ رای بعنوان نمایندگان البرز در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.
وی در پایان نیز گزارشی از روند اجرای پروژه های استان و اهداف و برنامه هایی که در سال جدید در دستور کار استان است، ارائه داد.
همچنین آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز، عبداللهی استاندار البرز و ائمه جمعه استان با حضور در محمدشهر به مناسبت روز درختکاری، نهال غرس کردند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات