printlogo


افزایش میزان مشارکت انتخاباتی در البرز
افزایش میزان مشارکت انتخاباتی در البرز
کد خبر: 14528
استاندار البرز از افزایش میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری نسبت به انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی خبر داد.
البرز- رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی روز سه شنبه در نشست با ائمه جمعه استان البرز که در دفتر نماینده ولی فقیه در البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد،افزود: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ شاهد مشارکت ۲۸ درصدی مردم بودیم و امسال به رغم تبلیغات گسترده رسانه‌های معاند و بدخواهان نظام این رقم به ۳۰.۰۳۴ درصد رسید.
وی ادامه داد: خدا را شاکریم که انتخابات در کشور و به تبع آن در استان البرز براساس چهار مولفه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت برگزار شد.
استاندار البرز با بیان اینکه بیش از ۳۰ نشست در ستاد انتخابات البرز برگزار شد، ادامه داد: طبق مصوبه وزارت کشور نشست ستاد انتخابات استان ها بایداز ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شد اما در البرز از اسفند ۱۴۰۱ هر هفته شنبه‌ها برپا شد.
عبداللهی گفت: تمام مسئولان استان البرز به فراخور جلسه در ستاد دعوت شدند و نقاط ضعف و قوت حوزه مربوطه مورد بررسی قرار گرفت. 
وی افزود: نشست های مستمر با دست اندرکاران برگزاری انتخابات برگزار شد و در کنار کلاس ها و همایش توجیهی، اهمیت و ضرورت سلامت انتخابات و منویات رهبرمعظم انقلاب تشریح شد.
استاندار البرز گفت: البرز طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، ایران کوچک لقب گرفته بنابراین باید مظهر و نماد اقوام مختلف کشور باشد.
عبداللهی بیان کرد: حدود ۵۳۰ هزار نفر از واجدین شرایط اخذ رای استان در انتخابات مشارکت کردند و این تعداد در دوره قبل ۴۹۷ هزار نفر بوده است.
وی افزود: در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و بخش آسارا یک هزار و ۱۹۴ نفر شامل ۹۵۵ آقا و ۲۳۹ خانم به داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این دوره نام نویسی کردند.
استاندار البرز گفت: در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ نیز ۲۴۰ داوطلب شامل ۲۰۴ آقا و ۳۶ خانم ثبت نام کردند که در مجموع ۲ حوزه انتخابیه در ثبت نام متقاضیان خانم رتبه اول کشور را داشتیم. 
عبداللهی ادامه داد: در مرحله اول ۴۹۹ نفر از ثبت نام کنندگان تایید و در آخرین آمار ۴۶۳ نفر از داوطلبان نهایی شدند.
وی اظهار کرد: در نهایت ۳۹۹ نفر شامل ۳۵۱ نفر در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و بخش آسارا و ۴۸ نفر در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ، پای در عرصه رقابت گذاشتند.
استاندار البرز با بیان اینکه حدود ۲۶ هزار نفر وظیفه برگزاری انتخابات این دوره را بر عهده داشتند، افزود: امسال هزار و ۳۳۳ صندوق اخذ رأی در استان پیش بینی شد که نسبت به دوره قبل ۱۳۳ صندوق اضافه شد.
وی اضافه کرد: در نهایت در حوزه انتخابیه کرج علیرضا عباسی با ۱۰۸ هزار و ۲۴۱ رای به مجلس شورای اسلامی راه یافت و علی شیرین زاد با ۵۵ هزار و ۲۳ رای و مصطفی سعیدی سیرایی با ۴۰ هزار و ۲۳۶ رای به دور دوم رسیدند.
استاندار البرز گفت: در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ نیز علی حدادی با ۲۴ هزار و ۹۰۱ رای به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافت.
عبداللهی افزود: حجت الاسلام والمسلمین حسین ردایی با ۲۳۷ هزار و ۴۴۶ رای و حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح تفتی با ۱۹۲ هزار و ۵۵۹ رای بعنوان نمایندگان البرز در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.
وی در پایان نیز گزارشی از روند اجرای پروژه های استان و اهداف و برنامه هایی که در سال جدید در دستور کار استان است، ارائه داد.
همچنین آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز، عبداللهی استاندار البرز و ائمه جمعه استان با حضور در محمدشهر به مناسبت روز درختکاری، نهال غرس کردند.





 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/14528