شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور فرهنگی ایران در جام ملت‌های آسیا

همزمان با آغاز بازی‌های جام ملت‌های آسیا، پاویون جمهوری اسلامی ایران در لوسیل قطر افتتاح شد.

فرهنگی- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نوشت: «مرحبا آسیا» یک رویداد فرهنگی مهم با برنامه‌ریزی توسط دولت قطر، از ۲۰ دی‌ماه و به مدت یک ماه در بلوار لوسیل آغاز به کار کرده است.
این رویداد با هدف معرفی فرهنگ، هنر و آداب و رسوم کشورهای شرکت‌کننده در جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود. در این نمایشگاه که با استقبال بسیار زیاد مردم قطر و تماشاگران جام ملت‌های آسیا مواجه شده است، کشورهای مختلف با حضور هنرمندان و گروه‌های موسیقی محلی خود، به شناساندن فرهنگ و هنر و آداب و رسوم خود پرداخته‌اند. گروهی ۲۰ نفره از ایران با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر در این رویداد شرکت کرده‌اند.
هنرمندان ایرانی در رشته‌های مختلفی از جمله موسیقی سنتی، صنایع دستی، موسیقی نواحی، تذهیب، نگارگری، خوشنویسی، نقاشی روی شیشه، قلم‌زنی، مشبک فلز و دیگر حوزه‌های هنری در پاویون ایران حضور دارند. اجرای موسیقی سنتی و نمایش‌های هنری هنرمندان ایرانی در این رویداد با استقبال گسترده بازدیدکنندگان مواجه شده‌ است. به همراه این، آثار بی‌نظیر فرش دستباف ایرانی، میناکاری، خاتم‌کاری و دست‌بافته‌های ایرانی در غرفه ایران به نمایش گذاشته می‌شود.
هنرمندان ایرانی مقیم قطر در کنار هنرمندان اعزامی از ایران نیز با شرکت در این برنامه‌ها به پرباری و غنای پاویون ایران در نمایشگاه لوسیل افزوده‌اند.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات