جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز:

ظرفیت‌های بخش خصوصی شناسایی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز از شناسایی ظرفیت های بخش خصوصی و ایجاد تعامل بین بخش خصوصی و دولتی خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ حجت الاسلام فخرالدین صابری در خصوص جلسه ای که با حضور حاضری رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان البرز برگزار شد، گفت: در این جلسه تفاهم نامه پیشنهادی همکاری دو مجموعه ارائه و در خصوص موارد تفاهم نامه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی با اشاره به مهمترین موارد مطرح شده در این تفاهم نامه گفت: شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی و ایجاد تعامل بین بخش خصوصی و دولتی، کمک به ایجاد بسترهای لازم در زمینه گسترش، توسعه صنایع دستی و مشاغل خانگی با استفاده از ظرفیت سمن های جوانان در قالب بسته های حمایتی، بخشی از موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز در ادامه افزود: کمک و همکاری مشترک فی مابین اتاق و اداره‌کل به منظور تقویت زیرساخت‌ها و معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی با هدف ایجاد زمینه های اشتغال و کارآفرینی جوانان و تلاش در جهت ترویج، احیای هنرها و سنت های محلی استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری و هنری، خواهد بود .

این مسئول خاطرنشان کرد: کمک به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های نهفته قابل سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی در قالب بسته های جذب سرمایه گذار، کمک به توسعه فعالیت های هدفمند اطلاع رسانی و تبلیغات و ترویج فرهنگ استفاده از هنر بومی و منابع محلی در توزیع جوایز و بسته های تشویقی، همکاری در جهت رفع موانع و مشکلات موجود فعالان حوزه های گردشگری و هنری استان در بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود در اتاق از جمله کمیسیون گردشگری و شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی و مشاوره به فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی در جهت توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار، از دیگر مواردی است که در تفاهم نامه مشترک اتاق بازرگانی و اداره کل به آن اشاره شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در پایان گفت: این تفاهم نامه در جهت هماهنگی و همکاری مشترک بین اتاق بازرگانی و اداره کل میراث فرهنگی استان البرز در راستای حمایت های معنوی از فعالیت های بخش خصوصی با هدف توسعه فعالیت های گردشگری و صنایع دستی منعقد خواهد شد امید که مفید واقع شود .

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات