سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه‌اندازی۵۰ مرکز سلامت هسته‌ای در کشور تا پایان سال آینده

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به کاربردی شدن پژوهش‌های هسته‌ای در بخش‌های سلامت و خدمات عمومی کشور اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ۵۰ مرکز و کلینیک سلامت‌محور هسته‌ای تا پایان سال آینده در کشور هدفگذاری شده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ محمد اسلامی روز دوشنبه در حاشیه آیین فعالیت مرکز مراقبت دیابت و پلاسما درمانی استان البرز که با همکاری سازمان انرژی اتمی و دانشگاه علوم پزشکی این استان در مجتمع آموزشی درمانی امام علی‌(ع) کرج افتتاح شد به خبرنگاران گفت: اکنون تلاش سازمان انرژی اتمی ایران بر تجاری‌سازی پژوهش‌های علمی و هسته‌ای در بخش سلامت و خدمات اجتماعی معطوف شده است.
وی با اشاره به مزیت‌های پلاسما درمانی در درمان زخم دیابت افزود: طبق برسی‌های علمی این روش در درمان زخم‌های دیابتی تأثیرگذار است.
اسلامی گفت: هفته گذشته نیز یک کلینیک سلامت محور هسته‌ای در شهرستان ورامین استان تهران به بهره برداری رسید.
معاون رئیس جمهور افزود: در تلاش هستیم تا خدمات علمی و پژوهشی سازمان انرژی اتمی در جامعه گسترش دهیم تا مردم از مزایای این دانش بهره مند شوند.
وی با اشاره به برگزاری همایش ملی پلاسما که امروز با حضور اساتید دانشگاه و پزشکان متخصص و عمومی کشور در کرج برگزار می‌شود، گفت: همزمان با این همایش اولین سامانه پلاسما تراپی کشور که به تازگی در بیمارستان شهدای تجریش تهران مراحل آزمایشی خود را با موفقیت طی کرده است، رونمایی می‌شود.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات