پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقتصاد از ابزارهای مهم انتقال فرهنگ اسلامی- انقلابی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: یکی از ابزارهای مهم برای انتقال فرهنگ اسلامی و انقلابی اقتصاد است. رایزنان فرهنگی، سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند.

فرهنگی- رمزگشانیوز؛ مهر نوشت: حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با رئیس معاونان و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار ظرفیت‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای توسعه اقتصادی کشور و حضور در سطح جهانی بحث و تبادل نظر شد. همچنین وجه مشترک دو سازمان و جنبه عملکرد بین‌المللی طرفین نیز مورد بررسی قرار گرفت.
عبدالملکی گفت: یکی از ابزارهای مهم برای انتقال فرهنگ اسلامی و انقلابی عنصر اقتصاد است. رایزنان فرهنگی، سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم تیم اقتصاد بین‌الملل جمهوری اسلامی، از این جهت تعامل دو دستگاه می‌تواند در حضور جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد جهانی مؤثرتر باشد و هم در انتقال فرهنگ اصیل انقلابی و اسلامی ایران به دنیا موفق تر عمل کند.
وی ادامه داد: رایزنان فرهنگی سرمایه گذاران بالقوه در کشورهای مقصد را شناسایی و معرفی کنند. با شناسایی سرمایه گذاران خارجی، خط ارتباطی مستقیم بین رایزنان فرهنگی و دبیرخانه شورایعالی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی، گردشگران و همچنین جذب ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران و تقویت صادرات از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران ایجاد شود.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در راستای جهانی سازی این مناطق از تمام ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در وزارت امورخارجه، سازمان توسعه تجارت و استفاده از طرفیت دستگاه‌های فرهنگی بین المللی کشور استفاده می‌کند و پیش‌بینی می‌شود این اقدام نقطه عطفی برای حضور این مناطق در اقتصاد جهانی در آینده نزدیک باشد.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات