دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتشار سه آهنگ جدید از همایون شجریان در یک شب

همایون شجریان در اقدامی غیرمرسوم، سه قطعه جدید را در یک شب منتشر کرد.

فرهنگی- رمزگشانیوز؛ تسنیم نوشت: «از من چرا رنجیده‌ای» با شعری از سعدی، «امشب اگر یاری کنی» و «بر من گذشتی» با اشعاری از سیمین بهبهانی جدیدترین آثار همایون شجریان هستند که شب گذشته در صفحه شخصیِ این هنرمند منتشر شده‌اند.
آهنگسازیِ این آثاربرعهده  سعید فرجپوری و تنظیم آنها برعهده غلامرضا صادقی بوده است.
اقدام به انتشار سه قطعه در یک شب، در فضای موسیقی غیرمعمول است. معمولا بین انتشار هر قطعه زمانِ خاصی را مدنظر می‌گیرند تا مخاطب بتواند آن قطعه را بشنود و با آن ارتباط لازم را بگیرد، سپس قطعه‌ بعدی را منتشر می‌کنند. البته که آثار همایون شجریان آنقدر برای مخاطبان جذاب هست که در یک شب، سه قطعه را، آن هم برای چندین بار بشنوند.
بررسی آمارِ ثبت شده روی صفحه شخصیِ همایون شجریان هم نشان می‌دهد که این سه قطعه به خوبی شنیده شده‌اند.
از میان سه قطعه‌ای که شجریان در شب گذشته منتشر کرده، آهنگ «بر من گذشتی» بیش از همه مورد استقبال قرار گرفته است. این قطعه با شعری از سیمین بهبهانی است و نکته جالب این است که پیش از این، همین شعر را محمدرضا شجریان هم خوانده است. محمدرضا شجریان این شعر را با همراهی برادران پورناظری در برنامه npr music خوانده است.
قطعه «امشب اگر یاری کنی» در رده دومِ استقبالِ مخاطبان قرار دارد و «از من چرا رنجیده‌ای» کمتر مورد استقبال قرار گرفته است. البته این رده‌بندی براساس آماری است که تا به امروز دوشنبه 10 مهر روی صفحه همایون شجریان ثبت شده است.
نکته‌ دیگری که در این سه اثر قابل توجه است، همکاریِ همایون شجریان با سعید فرج‌پوری به عنوان آهنگساز است. فرج‌پوری پیش از این هم در گروه «دستان» و در آلبوم «بی‌من‌مرو» با همایون شجریان همکاری داشته است.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات