یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

در دیدار با مدیر شهرک صنعتی اشتهارد مطرح شد؛

صنعتگران حامی کتاب و کتابخوانی در البرز باشند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: صنعتگران به عنوان حامیان کتاب و کتابخوانی می‌توانند زمینه‌ساز پیشرفت در تولید خود باشند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «علی معدنی‌پور» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با «مهرداد عاقبتی» مدیر شهرک صتعنی اشتهارد دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان البرز گفت: در 5 ماه نخست سال بیش از 5000 فعالیت فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان البرز صورت گرفته است که هریک زمینه‌ساز ترویج کتابخوانی و تقویت رشد مطالعاتی در بین اقشار مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه کتابخوانی منشأ رشد و آگاهی است تأکید کرد: اگر امروز صاحبان صنعت به کتاب و کتابخوانی روی خوش نشان داده و خود و کارگران را مجاب به کتابخوانی کنند شاهد پیشرفت در تولید خواهیم بود چرا که کتابخوانی تاثیر به‌سزایی در جهت تقویت ذهن، بروز خلاقیت و آرامش افکار خواهد داشت و صنعتگران را در جهت پیشبرد اهداف خود در زمینه‌های تولید، صادرات و حتی عرضه محصولات موفق خواهد کرد.

«علی معدنی‌پور» در ادامه با این عنوان که شهرک صنعتی اشتهارد به عنوان یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی ایران می‌تواند در جهت رشد فرهنگی منطقه نیز فعال باشد تصریح کرد: نمی‌توان تاثیر فرهنگی شهرستان را از رشد صنعتی در این شهرک کاملا تفکیک کرد چرا که همانطور که این شهرک در کاهش بیکاری و دیگر مسائل در شهرستان تاثیرگذار است قطعا رشد اجتماعی و فرهنگی شهرستان نیز در امورات این شهرک و کارخانجات و روحیات کارگران و صاحبان صنایع موثر خواهد بود.

«مهرداد عاقبتی» مدیر شهرک صنعتی اشتهارد نیز طی جملاتی به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و تعاملات دوسویه در حوزه ترویج کتابخوانی را از اقدامت تاثیرگذار دانست و اقدامات کتابخانه‌های عمومی شهر و روستاهای این شهرستان را ستود.

در ادامه حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در شهرک صنعتی اشتهارد وی از کارخانجات صنعتی فعال و حامیان در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی بازدید و با صاحبان صنایع و اندیشه گفت‌وگو کرد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات