یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی 30 درخواست در کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری استان البرز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی البرز از موافقت با ۲۰ پرونده در زمینه احداث تاسیسات گردشگری در کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری استان خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «شهرام علی‌محمدی» روز پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ اظهار کرد: این جلسه به درخواست‌های متقاضیان ایجاد و تبدیل تاسیسات گردشگری شامل بررسی ۳۰ پرونده متعلق به افراد و سرمایه‌گذارانی که دارای زمین برای ایجاد تأسیسات گردشگری هستند و یا درخواست زمین از منابع طبیعی، جهاد کشاورزی یا زمین شهری دارند، برگزار شد.

علی محمدی افزود: با توجه به قانون، ادارات مرتبط موظف هستند بر اساس درخواست وزارت میراث فرهنگی، زمین‌های مورد نیاز را برای ایجاد تأسیسات گردشگری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

او صدور موافقت اصولی از سوی دستگاه‌های مرتبط را یکی از پیش نیازهای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در زمین‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه صدور موافقت‌های اصولی مبنایی  برای توسعه زیرساخت گردشگری و ایجاد اشتغال در استان است، این اداره کل در راستای وظایف ذاتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پرونده‌های اخذ شده از سوی متقاضیان را با قید فوریت در کمیته فنی صدور موافقت اصولی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بررسی می‌کند.

او افزود: در نتیجه ی بررسی 30 پرونده در جلسه اخیر با 20 مورد از درخواست‌ها برای صدور موافقت اصولی ایجاد تأسیسات گردشگری شامل شامل اقامتی، تفریحی، مجتمع‌های گردشگری و ... موافقت شد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات