یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 طرح سراسری شناسایی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان البرز کلید خورد

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از آغاز طرح سراسری شناسایی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان البرز خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «شهرزاد تیمورزاده» با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح با هدف پژوهشی و حمایتی جهت شناسایی هنرمندان و رشته‌های فعال و همچنین رشته های در حال منسوخ شدن و حمایت از فعالان و صنعتگران صنایع دستی در تمام نقاط استان از جمله روستاها انجام می‌شود.

 سرپرست معاونت صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه بسیاری از هنرمندان به خصوص در روستاها نسبت به مزایای دریافت مجوز میراث فرهنگی اطلاع چندانی ندارند گفت: در این طرح با همکاری فرمانداری‌ها، بخشداری ها و دهیاری ها و تعامل با ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها سعی می شود تا بانک جامع اطلاعاتی تمام هنرمندان استان تکمیل شود.

به گفته تیمورزاده این طرح علاوه بر اینکه بانک اطلاعاتی جامعی از هنرمندان و رشته های فعال صنایع دستی استان را به دست می دهد، با اعطای مجوز به هنرمندان و برخورداری از مزایای آن به حمایت از این قشر و صنایع دستی پرداخته می شود. همچنین به شناسایی هنرهای در حال منسوخ شدن در روستاها پرداخته می شود و با اقداماتی چون آموزش و کمک به تولید بیشتر به ماندگاری  آن ها کمک می شود و رشته های منسوخ شده  نیز احیا خواهد شد.

او مواردی از جمله معافیت‌های مالیاتی، دریافت وام مشاغل خانگی، شرکت در نمایشگاه هایی که از سوی میراث فرهنگی برگزار می‌شود، تخفیف تعرفه های انرژی( برق و گاز) را از امتیاز دریافت مجوزهای میراث فرهنگی در رشته های صنایع دستی عنوان کرد.

گفتنی است تا کنون  83 رشته از 295 رشته مصوب صنایع دستی کشور در البرز شناسایی و فعال شده است.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات