یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 دستگاه‌های فرهنگی بازسازی بقعه امامزاده سلیمان اشتهارد را عهده دار شدند

اداره‌های کل اوقاف و امورخیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در نشستی مشترک، بازسازی و نوسازی بنای تاریخی امامزاده سلیمان (ع) شهرستان استهارد را عهده دار شدند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ شهباز محمودی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز روز سه شنبه در این نشست گفت : با توجه به تخریب و جمع آوری بنای تاریخی امامزاده سلیمان (ع)، قرار براین شد تا اقدام مشترک برای نوسازی این بنا به عمل آید.

وی ادامه داد: بر این اساس شرح وظایف ۲ اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و اوقاف استان برای نوسازی این بنا مشخص شد.

محمودی گفت: مقرر شد اداره کل اوقاف و امور خیریه با توجه به مصوبه شورای تأمین شهرستان اشتهارد و همچنین صورت جلسه استانداری البرز نسبت به تعیین تکلیف جبهه کاری مرمت بر اساس اولویت و قرارداد پیمانکار اقدام و پس از بررسی نتیجه طی مکاتبه به اداره کل میراث فرهنگی ارسال کند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بیان کرد: پس از تعیین تکلیف اولویت جبهه کاری، به قید فوریت اقدامات توسط اداره کل میراث فرهنگی تایید و عملیات اجرایی آغاز شود.

در این جلسه همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص ارائه نقشه بازسازی امامزاده احمد و محمود (ع) استان بر اساس مشخصات ثبتی و تأمین اعتبارات برای بازسازی این امامزاده تاریخی صورت گرفت.

بقعه امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد در سال ۱۳۴۶ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات